Mobilne węzły Arcen typu Arcmov

Ocena: 0
6585

Mobilny węzeł Arcen typu Arcmov został specjalnie zaprojektowany dla potrzeb produkcji betonu w zakładach, w których jakość, elastyczność i wydajność stanowią podstawowe aspekty przy wyborze odpowiedniej maszyny. Węzeł w różnych konfiguracjach, w zależności od zapotrzebowania, można nabyć w firmie Arcen Polska.

Węzeł Arcen należący do Zakładu Betoniarskiego TT-Bruk z miejscowości Górno k. Rzeszowa
Fot. Arcen


Mobilne węzły Arcmov osiągają doskonałe wyniki głównie ze względu na wysokie zdolności produkcyjne, wynoszące od 40 do 120 m3/h. Jest to także wynikiem przemyślanej konstrukcji.
Kruszywa mogą być składowane w zasobnikach 4 lub 5 komorowych. Standardowy zasobnik o łącznej pojemności 80 m3 jest podzielony na 4 lub 5 komór. Istnieje opcja zwiększenia pojemności do 140 m3.

Dostępne są dwa typy mieszalników (wybrane z szerokiej gamy modeli): jednowałowe mieszalniki talerzowe MEV z pojemnością zarobu od 1 do 1,5 m3 lub dwuwałowe mieszalniki MDE z pojemnością od 1 do 3 m3.

W standardzie w mobilnych węzłach Arcen przewidziany jest system załadunku kruszyw. Obejmuje on: kosz załadunkowy, taśmociąg załadowczy, taśmociąg rewersyjny lub dystrybutor rotacyjny. Tego typu rozwiązanie pozwala zredukować koszty eksploatacji ładowarki oraz eliminuje konieczność wykonywania wielkich ramp załadowczych.

Węzły mobilne są wyposażone także w taśmociąg ważąco-transportujący. Wykorzystanie tego samego taśmociągu do ważenia kruszyw oraz ich transportu do mieszalnika pozwala zaoszczędzić cenny czas w procesie produkcji mieszanki betonowej.

Transport konstrukcji węzła Arcen za pomocą ciągnika siodłowego
Fot. Arcen

Jak wszystkie oferowane przez Arcen węzły – mobilne wytwórnie są wyposażone we własny system sterowania Euro XXI opracowany od podstaw przez firmę Arcen. System w standardzie pozwala na pracę z wykorzystaniem 6 kruszyw (maks. 12), 4 cementów (maks. 6), 2 rodzajów wody (maks. 4) oraz 4 domieszek (maks. 8). Kabina sterownicza, w której znajduje się szafa oraz pulpit sterowniczy jest zintegrowana w całości ze strukturą maszyny. Podesty, barierki, klapy rozładunkowe kruszyw są galwanizowane, co chroni je przed agresywnymi warunkami atmosferycznymi. Dużą zaletą mobilnego węzła jest fakt, że nie ma potrzeby przygotowywania wielkich fundamentów oraz innych konstrukcji.
Ponadto, zwarta konfiguracja pozwala na bardzo dobre rozwiązanie w wielu sytuacjach, gdy dostępna przestrzeń jest istotnym ograniczeniem.

Wizualizacja pulpitu sterującego systemu Euro XXI
Fot. Arcen

Mobilny węzeł Arcen charakteryzuje się łatwym demontażem, transportem i ponownym złożeniem maszyny. Montaż w nowym miejscu pracy zajmuje zaledwie trzy dni. Węzeł opuszczający fabrykę posiada wiele komponentów już zmontowanych, więc jego ostateczny montaż jest o wiele łatwiejszy i szybszy.

Istotnym atutem węzłów Arcen jest przede wszystkim duża mobilność. Konstrukcja węzła jest transportowana za pomocą ciągnika siodłowego. Pozostałe komponenty są przewożone na normalnych ciężarówkach.

Do zalet maszyny należy również możliwość łatwego wykonania obudowy termicznej. W zakładach, w których wymagają tego warunki pogodowe, węzeł może zostać szybko obudowany oraz połączony z systemem ogrzewania wody.

Produkcja mobilnych węzłów odbywa się w fabryce Arcen zlokalizowanej w Żorach w województwie Śląskim. Na terenie zakładu znajduje się również magazyn części zamiennych, co pozwala reagować na zgłoszenia serwisowe w ciągu 24 godzin.

Kolejny węzeł Arcen – własność firmy Wir–Bud z Ryk
Fot. Arcen

Mobilne węzły Arcen pracują m.in. przy dużych inwestycjach wymagających niezawodności i wysokiej wydajności produkcji. Do niedawna były to budowy: Baltic Arena w Gdańsku, autostrady A-1 w okolicy Kopytkowa i Swarożyna, płyty fundamentowej w elektrowni w Bełchatowie, drogi ekspresowej S-7 na odcinku Kielce – Skarżysko-Kamienna. Obecnie z wykorzystaniem węzłów Arcen realizowane są inwestycje: Lublin – budowa drogi ekspresowej S-17, Kwidzyn – budowa mostu na rzece Wisła, Rzeszów – budowa galerii handlowej City Center, Ropczyce – budowa autostrady A-4.

Źródło: Świat Betonu, nr 4 (4) 2014

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: