Fot. Palisander
System, zwany potocznie „wózkiem montażowym” pozwala na prowadzenie prac w ekstremalnie trudnych warunkach. Standardowe wózki montażowe są jednak duże i ciężkie.
Palisander wprowadził do oferty rozwiązanie, które jest nie tylko lżejsze, ale i znacznie tańsze. Jest to wózek wspornikowy. Dzięki zastosowaniu systemu Superslim, jako jego podstawy, całość konstrukcji jest lekka. Platforma jezdna (na kółkach) z przeciwwagą umożliwia swobodne przesuwanie. Podest roboczy wykonano stosując połączenie belek Superslim z belkami Alsec, na których mocowana jest sklejka.
Wózek wspornikowy jest każdorazowo dopasowany do konkretnego obiektu, dostosowany do jego konstrukcji i zakładanych obciążeń. Nieskomplikowana konstrukcja wózka oraz niewielka liczba elementów nie wymagają zatrudnienia specjalistów do jego montażu. Przygotowanie wózka jest łatwiejsze, szybsze i tańsze w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań.
Fot. Palisander
Przy użyciu wózka wspornikowego z oferty Palisander przeprowadzono modernizację tunelu na Trasie Generalskiej w rejonie ulicy Produkcyjnej w Białymstoku.
Od kilku tygodni wózek jest używany również przy pracach remontowych prowadzonych na moście w Nowogrodzie nad rzeką Narew. W pierwszym etapie modernizacji mostu z wózka dokonuje się wyburzenia i usunięcia zniszczonych elementów, a w następnym zostanie on użyty do szalowania kapy chodnikowej na obiekcie.
Wózek montażowy firmy Palisander, dzięki swojemu prostemu montażowi i przystępnej cenie, jest polecany do wszystkich remontowanych obiektów inżynieryjnych.
Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 4-5 (15) 2013