Rada Ministrów podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015", przedłożoną przez ministra infrastruktury i rozwoju.
Program został przyjęty przez rząd w styczniu 2011 r. Zawiera wykaz priorytetowych zadań drogowych. Kolejna zmiana programu dotyczy znowelizowania załącznika nr 5: lista inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchomiane od 2013 r.
Do tej listy dołączono kolejne inwestycje drogowe:
- A1 odcinek Pyrzowice - koniec Obwodnicy Częstochowy (budowa 2014-2017, koszt 2 997 mln zł);
- S3 Legnica - Bolków (budowa 2015-2018, koszt 1 127 mln zł);
- S5 Wrocław - Bydgoszcz, odcinek Białe Błota - Mielno, Wronczyn - Radomicko (budowa 2014-2017, koszt 3 556 mln zł);
- S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz (budowa 2016-2018, koszt 2 939 mln zł);
- S7 Warszawa - Gdańsk, odcinek koniec południowej obwodnicy Gdańska - początek obwodnicy Elbląga, Napierki - Płońsk (budowa 2014-2017, koszt 5 550 mln zł);
- S8 Radziejowice - Białystok, koniec obwodnicy Wyszkowa - Zambrów (bez obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej) - (budowa 2014-2017, koszt 1 762 mln zł);
- S19 Lublin - Rzeszów, odcinek koniec obwodnicy Lublina - Sokołów Małopolski Północ (budowa 2014-2017, koszt 5 423 mln zł);
- S61 obwodnica Augustowa - granica państwa (budowa 2015-2020, koszt 1 700 mln zł).
Na realizację wszystkich zadań inwestycyjnych ujętych w załączniku nr 5 konieczne będzie zabezpieczenie 62,80 mld zł, w tym 25 mld zł na dodane zadania. Środki pochodzić będą z Krajowego Funduszu Drogowego oraz refundacji z budżetu UE. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Źródło: KPRM
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA