Seminarium "Drogi betonowe - niezmiennie dobre". Podsumowanie

Ocena: 0
4871

XXIV Międzynarodowym Targom Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA w Kielcach towarzyszyło seminarium pt. "Drogi betonowe - niezmiennie dobre", zorganizowane w dniu 9.05.2018 r. przez Stowarzyszenie Producentów Cementu (SPC), pod patronatem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Po powitaniu licznie zgromadzonych gości przez przedstawicieli Zarządu SPC - Andrzeja Ptaka (Grupa OŻARÓW) oraz Ernesta Jelito (Górażdże S.A.) głos zabrała Agnieszka Krupa z Ministerstwa Infrastruktury, krótko omawiając krajowy plan budowy dróg na lata 2014-2023. Z kolei Marcin Nowacki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad scharakteryzował zamierzenia tego Urzędu w zakresie rozbudowy sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu, zwłaszcza tych z nawierzchnią betonową. Następnie organizatorzy seminarium uhonorowali nagrodą SPC "Dobry Gospodarz" Starostę Strzeleckiego Józefa Swaczynę i Burmistrza Gminy Ożarów Marcina Majchera - za konsekwentne i skuteczne realizowanie programu budowy dróg lokalnych z betonu w swoich gminach.

Część merytoryczną seminarium zapoczątkowało wystąpienie prof. Władysława Gradziejdczyka z Politechniki Białostockiej, który przedstawił najnowsze metody badań hałaśliwości nawierzchni drogowych w zależności od rodzaju ich chropowatości, typu pojazdu i jego prędkości. Marcin Lewandowski ze Spółki PORR podzielił się doświadczeniami swojej firmy z budowy betonowych nawierzchni drogowych, zaś Adam Lenczyk ze Spółki Wrocławskie Inwestycje - ukazał przykłady nowoczesnych nawierzchni betonowych we Wrocławiu. Na zakończenie bloku prezentacji wystąpił Grzegorz Stefanowicz ze Spółki Kruszbet z informacją, jak wypełnia się białe plamy na mapie dróg betonowych na Warmii i Mazurach oraz na Podlasiu.

Podsumowując seminarium prof. Jan Deja stwierdził m.in., że branża cementowo-betonowa nie zamierza już nikogo przekonywać, która z technologii budowy nawierzchni drogowych jest lepsza. Jego zdaniem, to obiektywny rachunek ekonomiczny, uwzgledniający zarówno koszty budowy jak i koszty utrzymania, powinien decydować o wyborze inżynierskiego rozwiązania.

Podczas obecnej edycji kieleckiego seminarium drogowego, na zaproszenie organizatorów, Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce reprezentowała prezes Anna Kornecka (Prodbet) - członek Zarządu SPBT oraz dr inż. Maciej Gruszczyński i dr inż. Zdzisław Kohutek z Biura SPBT. Ale obecni byli także członkowie SPBT, m.in. z Grupy LafargeHolcim, Dyckerhoff, Centrum Technologicznego Budownictwa przy Politechnice Rzeszowskiej czy TPA.

Źródło i zdjęcia: SPBT

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: