Niższe ceny za stoisko, zmieniona formuła, trzy zamiast czterech targowych dni i Show After Fair za symboliczną "złotówkę" to niektóre ze zmian, jakie zapowiadają Targi Kielce, organizator największej w Polsce wystawy branży budownictwa drogowego AUTOSTRADA POLSKA.
Targi tworzone są z myślą o wystawcach i odpowiadają przede wszystkim na ich potrzeby. To truizm, jednakże leżący u podstaw wielu istotnych zmian, które już w kolejnej, jubileuszowej edycji AUTOSTRADY i MASZBUDU w 2014 r. czekają na przedsiębiorców zdecydowanych na pojawienie się na kieleckiej wystawie.
Jakie są zatem potrzeby przedstawicieli branży budowlanej zauważone przez organizatorów po ostatnich targach drogowych? "Podjęliśmy decyzję o obniżeniu cen za powierzchnię wystawienniczą" - twierdzi Dariusz Michalak dyrektor wydziału Targów, i dodaje: "To daje bowiem firmom możliwość udźwignięcia wydatków na targi w trudnej dla przedsiębiorstw sytuacji rynkowej. Opracowaliśmy nowy system rabatów i promocji, co może przyczynić się do ożywienia w zakresie promocji i marketingu targowego, a jednocześnie do ożywienia w branży. W taki sposób postanowiliśmy wesprzeć naszych dotychczasowych i potencjalnych klientów".
Organizatorzy, odpowiadając na kondycję branży, rozważają także coraz poważniej skrócenie czasu trwania targów. "Trzy, zamiast czterech targowych dni pozwoli nie tylko na zintensyfikowanie prowadzonych na wystawie rozmów i działań, ale w dużej mierze pozwoli na obniżenie kosztów uczestnictwa w targach, co w obecnej sytuacji na rynku dla gross firm jest kluczową kwestią" - uważa dyrektor Dariusz Michalak.
Organizatorzy MASZBUDU i instytucje wspierające targi planują rozszerzenie oferty wydarzeń okołotargowych - mowa tu nie tylko o konferencjach czy warsztatach dla chociażby operatorów koparek, ale pokazy dla potencjalnych klientów. Show After Fair, to propozycja dla firm, które za symboliczną "złotówkę" będą chciały stworzyć na zewnętrznych terenach wystawowych (poligonie ) gigantyczne, dynamiczne show.
"Do tej pory wielokrotnie wykorzystywaliśmy nasz poligon do podobnych pokazów" - wyjaśnia dyrektor Michalak, i dodaje: "Warto wspomnieć, ze Targi Kielce to jedyny w kraju ośrodek targowy, który taki teren posiada. To miejsce świetnie sprawdza się zarówno w pokazach dla polskiej armii, jak podczas niemniej widowiskowego baletu koparek. Dlatego ten atut postanowiliśmy wykorzystać bardziej intensywnie, trafiając do szerokiej publiczności".
"Pracujemy także nad promocją" - zapewnia dyrektor wydziału PR i Marketingu w Targach Kielce Agnieszka Wicha-Dauksza, i dodaje: "Musimy bowiem pozyskać kolejne nowe grupy odbiorców dla ofert wystawców MASZBUDU i AUTOSTRADY, poszerzamy więc zakres naszych działań o kolejne branże".
Wiele zmian czeka na uczestników kolejnej edycji święta drogownictwa w Kielcach, w tym udogodnienia związane z modernizacją i rozbudową targowej infrastruktury. Do użytku oddany został już parking wielopoziomowy na pół tysiąca pojazdów, przygotowano miejsca parkingowe przed halami w miejscu dawnego biurowca. Funkcjonować będzie także nowoczesne Centrum Kongresowe i nowy terminal wejściowy od strony zachodniej, umożliwiający płynną rejestrację, pozwalający jednocześnie na dostarczanie szczegółowych danych dotyczących odwiedzających wystawę. Nie bez znaczenia jest także to, że do Targów Kielce można wygodnie dojechać, co umożliwia sieć nowych dróg wokół terenów targowych. Atutem jest także bezkolizyjny zjazd z trasy Warszawa- Kraków na parking wielopoziomowy.
To tylko przedsmak zmian, jakie czekają na wystawców podczas kolejnej edycji wystawy. Więcej szczegółów w następnym numerze.
Źródło: Targi Kielce