Metrostav gotowy podjąć się odbudowy Mostu Łazienkowskiego

Ocena: 0
2734
Uszkodzenia na Moście Łazienkowskim po pożarze są znacznie większe, niż wstępnie przypuszczano. Przeprawa, po której dziennie porusza się ok. 100 tys. pojazdów, może być nieczynna przez wiele tygodni, a nawet miesięcy. Metrostav SA - czeska spółka budowlana specjalizująca się w realizacji projektów infrastrukturalnych - jest gotowa w trybie natychmiastowym podjąć się remontu spalonego Mostu Łazienkowskiego. Spółka od 2013 r. jest generalnym wykonawcą przebudowy drogi S8 i Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie. Realizacja tej inwestycji od początku przebiega płynnie i zgodnie z założonym harmonogramem, a jej zakończenie zaplanowano na październik 2015 r.

"Most Łazienkowski to druga największa przeprawa w stolicy. Zdajemy sobie sprawę jak duże utrudnienia wiążą się z jej wyłączeniem dla ruchu. Biorąc pod uwagę, że prowadzimy obecnie remont Trasy AK i na miejscu posiadamy wszelkie narzędzia oraz środki niezbędne do działań, możemy zaoferować swoją pomoc warszawiakom. Realizacja projektu przebudowy Trasy S8 prowadzona jest zgodnie z założonym harmonogramem. Odbudowa niektórych obiektów przebiega nawet szybciej niż zakładał napięty plan czasowy. Staramy się planować nasze działania tak, aby komunikacja na Trasie AK i Moście Grota przebiegała sprawnie i efektywnie. Uważamy, że podobnie można przeprowadzić remont Trasy Łazienkowskiej. Spółka Metrostav posiada bogate doświadczenie i możliwości techniczne w zakresie skomplikowanych i wymagających inwestycji infrastrukturalnych. Zapewniamy, że jesteśmy w stanie przeprowadzić remont Mostu Łazienkowskiego sprawnie i skrupulatnie - najszybciej ze wszystkich firm moglibyśmy udostępnić siły i maszyny do pracy" - mówi Radim Cap, przedstawiciel Metrostav Polska.

Struktura oraz płyta przeprawy Łazienkowskiej jest bardzo zbliżona do konstrukcji Mostu Grota-Roweckiego, który od października 2013 r., razem z 4,6-kilometrowym odcinkiem Trasy AK, remontuje czeska firma Metrostav. Przebudowa zakłada dostosowanie Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej, wymianę całej nawierzchni oraz poszerzenie Mostu Grota-Roweckiego, a także:
  • wyburzenie, a następnie wybudowanie od nowa 16 obiektów - w tym m.in.: 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK oraz kładka dla pieszych;
  • remontom podlega 29 obiektów, w tym m.in.: 11 wiaduktów, 9 estakad oraz 6 kładek i przejść dla pieszych;
  • powstanie 14 nowych, nieistniejących wcześniej obiektów, w tym półtunelowe ekrany akustyczne przy osiedlu Potok, wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania (relacja północ - zachód) oraz mury oporowe.
Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje w Europie - oprócz przedłużenia linii A metra w czeskiej Pradze, spółka odpowiada także za wykonanie dwóch tuneli drogowych na Islandii, dwóch tuneli obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, pięciu tuneli metra w Helsinkach w Finlandii oraz tunelu drogowego w Norwegii.

W Czechach Metrostav odpowiada m.in. za przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla, przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro), budowę dwóch tuneli kolejowych (kontrakt o wartości 90 mln euro) oraz największą inwestycję mieszkaniową w historii Czech - Residence Garden Towers (realizacja o wartości 72 mln euro).

Polski oddział Metrostav odpowiada za m.in.:
  • kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 odcinek Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odcinek węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową Mostu Grota-Roweckiego;
  • modernizację budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: "Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego - etap I";
  • budowę nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków - Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) - inwestycja zakończona w listopadzie 2013 roku.

Źródło: Metrostav
Zdjęcie: Masti, Wikipedia
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: