UltraLife - nowa betono-mieszarka firmy Stetter

Ocena: 0
10153

Stetter GmbH z siedzibą w Memmingen (Niemcy) zaliczany jest do liderów w produkcji betonomieszarek samochodowych. W programie produkcji ma kilka linii tych urządzeń o pojemności od 6 do 15 m3 gotowego betonu.

Fot. Stetter GmbH

W 2014 roku po wprowadzeniu normy Euro 6 emisji spalin Stetter wprowadził do produkcji betonomieszarkę UltraEco o ultra lekkiej konstrukcji. Zmniejszenie wagi betonomieszarki pozwoliło na skompensowanie wzrostu wagi podwozi spowodowanego rozbudową układu redukcji emisji spalin Euro 6.

Mieszalnik betonomieszarki UltraEco wielkością jest usytuowany pomiędzy mieszalnikami betonomieszarek o pojemności 8 i 9 m3.

Inżynierowie Stettera opracowali specjalną konstrukcję ramy i elementów wsporczych bębna. Rozwiązanie to pozwoliło na montaż bębna betonomieszarki pod większym kątem, co pozwoliło na uzyskanie wartości „linii wody” na poziomie 10.200 litrów, która jest mniejsza tylko o 190 litrów w porównaniu z betonomieszarką 9 m³ z linii bazowej lub lekkiej.

W powiązaniu z wagowo zoptymalizowanymi podwoziami betonomieszarka UltraEco pozwala na transport 8 m3 betonu przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu 32 ton.

Fot. Stetter GmbH

Na tegorocznych targach maszyn budowlanych Bauma, które odbyły się w kwietniu w Monachium firma Stetter zaprezentowała drugą betonomieszarkę z linii Ultra pod nazwą UltraLife.

Konstrukcja UltraLife została zaprojektowana w ten sposób, aby osiągnąć największą żywotność betonomieszarki, przy zachowaniu wagi zabudowy poniżej wersji bazowej.

Stetter ma już w swojej ofercie betonomieszarki o dużej żywotności z linii Heavy Duty, ale zwiększenie wytrzymałości w tych rozwiązaniach uzyskano kosztem wagi betonomieszarki, która w betonomieszarce o pojemności 9 m3 jest o ponad 200 kg większa w porównaniu z wersją bazową.

W konstrukcji UltraLife mamy sytuację wręcz odwrotną. Zwiększenie wytrzymałości betonomieszarki uzyskano przy wadze betonomieszarki poniżej wagi wersji bazowej. Waga całkowita zabudowy UltraLife jest mniejsza o 320 kg w porównaniu z wersją bazową i aż o 527 kg w porównaniu z wersją Heavy Duty.

Betonomieszarka UltraLife pozwala na transport 7,5 m3 betonu przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu 32 ton.

Zwiększenie żywotności betonomieszarek UltraLife znalazło odbicie w gwarancji, jakiej udziela Stetter na ten produkt.

Wynosi ona aż 8 lat na perforację bębna i zużycie spiral mieszających. Na udzielenie tak długiej gwarancji Stetter może sobie pozwolić dzięki użyciu bardzo dobrych jakościowo hartowanych stali oraz dopracowanej do perfekcji konstrukcji mieszalnika.

Od kilku lat Stetter montuje w swoich betonomieszarkach przekładnie z typoszeregu Ecomix II CML niemieckiej firmy ZF.

Fot. Stetter GmbH

Przekładnie CML cechuje niska waga, która jest wyraźnie niższa w porównaniu z wagą przekładni konwencjonalnych. Kolejną zaletą przekładni CML są niskie koszty eksploatacji. Zastosowanie łożysk elastomerowych, oraz zalanie specjalnym olejem wydłużyło pierwszą wymianę oleju po 6 latach lub 10.000 motogodzin normalnego użytkowania.

Waga i żywotność to nie wszystko, dlatego Stetter oferuje również jako opcje bogate wyposażenie dodatkowe w swoich betonomieszarkach. Jedną z opcji jest bardzo wygodne i łatwe w użyciu inteligentne sterowanie mieszalnika typu Smart Control.

System sterowania Smart Control w pełni został opracowany przez specjalistów firmy Stetter. W skrócie – system ten prowadzi automatyczną kontrolę powiązania obrotów mieszalnika z obrotami silnika samochodu.

Dzięki temu podczas jazdy mieszalnik obraca się ze stałą, z góry założoną prędkością, niezależnie od obciążenia. Ponadto system automatycznie dobiera najbardziej ekonomiczną pracę silnika do prędkości obrotu mieszalnika przy załadunku i rozładunku. Zastosowane rozwiązania pozwalają na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję zużycia samego mieszalnika.

Dodatkowe informacje na temat tego, jak i innych produktów firmy Stetter można znaleźć pod adresem producenta www.stetter.de lub na stronie Autoryzowanego Przedstawiciela firmy Stetter w Polsce www.knk.pl.

Świat Betonu 3-4/2016

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: