ULMA dostarczyła 1250 ton sprzętu do realizacji obiektu ES-21, który powstaje w ramach budowy Obwodnicy Trójmiasta. Głównym celem inwestycji jest przekierowanie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich dzięki połączeniu drogi ekspresowej S6 z drogą ekspresową S7. Realizacja estakady z uwagi na bardzo duże ilości sprzętu wymagała sprawnej obsługi logistycznej. Dzięki bliskiej współpracy z wykonawcą inwestycji, firmą Budren, zespół ULMA reagował na bieżąco na potrzeby budowy.
Filary obiektu zrealizowano z wykorzystaniem deskowania ramowego ORMA oraz pomostów BMK i BE. Do realizacji ustroju nośnego ULMA zaproponowała system ENKOFORM VMK, pozwalający na dopasowanie do dowolnej geometrii obiektu, który oparto na wieżach T-60. Projekt deskowań uwzględniając różnice w geometrii między nitkami, pozwolił na optymalne wykorzystanie sprzętu - po niewielkiej modyfikacji ramy z nitki pierwszej wykorzystano do zaszalowania drugiej nitki.
Ze względu na ukształtowanie terenu oraz kwestie technologiczne zaprojektowano 6 bramek. Największa powstała z wykorzystaniem blachownic TAC1200 o łącznej długości 24 m. Przestawione one zostaną za pomocą wózków rolkowych do realizacji drugiej nitki.
Poznaj więcej realizacji ULMA: https://www.ulmaconstruction.pl/pl/realizacje
Źródło: ULMA Construccion Polska S.A