Sprzęgła Eaton do pojazdów ciężarowych

Ocena: 0
5737

Tarcze sprzęgła należą do najbardziej obciążonych komponentów pojazdów użytkowych. Umieszczona pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym tarcza dołącza lub odłącza silnik od układu napędowego podczas każdej zmiany biegu. Tarcie występuje po obu stronach tarczy, co prowadzi do powstawania wysokich temperatur i zużycia. Z tego powodu pożądane jest stosowanie okładzin tarczy, które ograniczają zarówno temperaturę, jak i stopień zużycia.

Fot. BSL

Ruszanie załadowanym samochodem ciężarowym na stromym wzniesieniu i w trudnych warunkach jazdy może wytworzyć bardzo wysoką temperaturę w obudowie sprzęgła.

Firma Eaton jest czołowym światowym dostawcą sprzęgieł do pracy w warunkach średniego i dużego obciążenia dla pojazdów ciężarowych. Sprzęgła Eaton cieszą się uznaniem ze względu na ich niezawodność, trwałość i wydajność.

Sprzęgła te zapewniają wydłużone okresy pomiędzy naprawami oraz innowacyjne rozwiązania amortyzujące, które pomagają chronić ważne elementy układów napędowych.

Okładziny
Firma Eaton dostarcza tarcze sprzęgła w szerokim zakresie momentu obrotowego. Własna receptura materiałów okładzin sprzęgieł ceramicznych zapewnia niskie zużycie, co przekłada się na większą trwałość przy jednoczesnym zachowaniu komfortu załączania na poziomie sprzęgieł z okładziną organiczną.

Sprzęgła z okładziną ceramiczną doskonale nadają się do pojazdów o dużych mocach silników pracujących w ciężkich warunkach (np. pojazdy budowlane). Dzięki zastosowaniu opatentowanego spieku ceramicznego, okładziny sprzęgieł Eaton są odporne na wysoką temperaturę pracy oraz występujące przeciążenia, które to są częstą przyczyną przedwczesnego zużycia standardowych sprzęgieł okładziną organiczną.

Sprzęgła wysoko obciążone – praca w warunkach dużego obciążenia
Sprzęgło 430 mm „Severe Duty” (wysoko obciążone) posiada ma opatentowane okładziny ceramiczne z systemem amortyzacji zapewniające łagodną charakterystykę załączania włączania oraz maksymalną ochronę przed naprężeniami cieplnymi.

Niższa waga i mniejsze zużycie – sprzęgło Eaton 430 mm SD oferuje wydajność sprzęgła dwutarczowego 400 mm w sprzęgle jednotarczowym, co oznacza obniżenie wagi. Niższy poziom Niższa masa bezwładności w konstrukcji jednotarczowej chroni również układ napędowy przed przedwczesnym zużyciem.

Firma Eaton oferuje sprzęgło 430 SD w wykonaniu ze standardowym i niskim momentem bezwładności. Wersja o niskim momencie bezwładności została opracowana specjalnie w celu ograniczenia zużycia w przypadku skrzyń zsynchronizowanych i w układach wymagających częstych zmian biegów. Stosowanie sprzęgieł o niskim momencie bezwładności w takich układach pozwala zmniejszyć obciążenie synchronizatorów skrzyni biegów.  Wersja o niskim momencie bezwładności pozwala na skrócenie czasów zmiany biegów oraz lepszą jakość ich przełączania, ograniczenie zużycia i awaryjności synchronizatorów, obniżenie kosztów napraw i zwiększenie dostępności układu.

Fot. BSL

Serwis i obsługa:
Solidna konstrukcja sprzęgła oraz doskonała wytrzymałość termiczna zapewniają większą trwałość użytkową i niższe koszty eksploatacji w porównaniu ze sprzęgłami 400 mm.

Charakterystyka:

  • Zalety okładzin ceramicznych na poduszkach

              – od 30 do 49% wyższy współczynnik tarcia,
             – doskonała odporność na naprężenia cieplne,
    Komfort załączania na poziomie sprzęgła organicznego

  • Alternatywa dla sprzęgieł dwutarczowych 400 mm pry zachowaniu niższej masy bezwładności

Firma Eaton oferuje sprzęgła na cały okres eksploatacji pojazdu. Niezależnie od tego, czy są to części według specyfikacji producenta, zamienne, czy regenerowane, wszystkie sprzęgła Eaton spełniają rygorystyczne wymagania OE oraz są wykonane z oryginalnych komponentów.

Dostępne w każdym miejscu
Produkowane i sprzedawane na całym świecie sprzęgła Eaton są numerem jeden dla pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Firma Eaton dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z klientami w Australii, Ameryce Południowej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Sprzęgła EATON dostępne są również  na polskim rynku – w  2014 roku została uruchomiona produkcja sprzęgieł klasy OE w Zakłądzie Produkcyjnym EATON TRUCK COMPONENTS w Tczewie.

Świat Betonu 1-2/2016

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: