Rozwiązania ULMA na budowie najdłuższej estakady w Małopolsce

Ocena: 5
1715

W ciągu drogi S7, na odcinku Widoma – Kraków Nowa Huta, powstaje ogromna estakada o długości ok. 1,5 km i maksymalnej wysokości podpór wynoszącej 20 m. Obiekt ES-201 połączy okolice ul. Łowińskiego i Morcinka. Odcinek Widoma – Kraków stanowi ostatnią część trasy S7, której brakuje do połączenia Warszawy i Krakowa.

 

 

Rozwiązania ULMA wykorzystano do realizacji elementów pionowych estakady (fundamentów, przyczółków i filarów) oraz kompleksowo części najazdowej estakady (wraz z ustrojem nośnym) od strony Północnej Obwodnicy Krakowa, o nazwie M1L4 (tzw. koniczynki). 

Ustrój nośny zrealizowano z wykorzystaniem systemu dźwigarkowego MK. Ruszt górny pod konstrukcją ustroju nośnego zaprojektowano z dźwigarków VM, ułożonych wzdłuż belki ustroju nośnego. Ruszt dolny stanowią ramy wykonane z rygli stalowych systemu MK. Belki VM połączono z ryglami stalowymi MK za pomocą klamer. Segmenty montażowe oparto na wieżach T-60, natomiast do deskowania poprzecznic wykorzystano ruszty z belek VM oraz rygli MK, poszyte sklejką 21 mm.

Poznaj więcej realizacji ULMA: https://www.ulmaconstruction.pl/pl/realizacje

Źródło: ULMA Construccion Polska S.A

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: