ULMA dostarcza rozwiązania do realizacji kładki pieszo-rowerowej, która powstaje w Koninie nad kanałem Ulgi, łącząc wyspę Pociejewo z nową częścią miasta. Charakterystycznym elementem obiektu są żelbetowe podpory wystające poza poziom kładki, które przypominają źdźbła trawy.
Realizacja projektu wymagała indywidualnych rozwiązań w zakresie deskowań. Do realizacji podpór pośrednich obiektu o zmiennej geometrii zespół ULMA zaprojektował specjalne formy na bazie systemu DSD oraz ORMA. Pierwomontaże wykonywane były zarówno w Centrum Logistycznym ULMA, jak i na budowie.
Podparcie ustroju nośnego w standardowych przęsłach zaprojektowano na wieżach T-60 lub krótkich podporach stalowych. Wyjątek stanowiło przęsło nad kanałem Ulgi, gdzie podparcie stanowiły kratownice H-33, o rozpiętości 20 m, na których ułożone zostały wieże T-60.
Górne fragmenty podpór pośrednich, dające efekt źdźbła trawy, także wykonano za pomocą indywidualnych form, które uwzględniały m.in. geometrię każdego ze słupów oraz wnęki na listwy oświetleniowe.
Poznaj więcej realizacji ULMA: https://www.ulmaconstruction.pl/pl/realizacje
Źródło: ULMA Construccion Polska S.A