Betonomieszarki z Fabryki Maszyn Leżajsk

Ocena: 0
6628

Fot. Fabryka Maszyn Leżajsk

Istotnym elementem robót budowlanych jest odpowiednie tempo i sposób ich prowadzenia oraz specyfika, która wymaga zastosowania wielu maszyn i urządzeń mających wpływ na przebieg i jakość tych prac. Newralgicznym punktem jest problematyka związana z aktualnymi trendami w transporcie betonu towarowego na plac budowy, jak również w jego obrębie.

Wybór sprzętu transportującego beton często decyduje o sukcesie związanym z pomyślnym zakończeniem tego typu przedsięwzięć. Odpowiedzią na ciągle rosnące oczekiwania rynku jest betonomieszarka, wiodący produkt Fabryki Maszyn Nowa w Leżajsku, jedynego producenta betonomieszarek samochodowych w Polsce. Seria „FML” została stworzona jako nowoczesny i funkcjonalny produkt wychodzący naprzeciw wzrastającym wymaganiom klientów i lepszej wydajności. Napęd betonomieszarki może być z przystawki odbioru mocy PTO od silnika samochodu (seria FML043-FML123) lub dodatkowego silnika montowanego na ramie betonomieszarki (seria FML041-FML121). Najnowsze rozwiązania napędu hydraulicznego, większa funkcjonalność i bezpieczeństwo oraz solidna jakość wykonania czynią ten produkt idealnym rozwiązaniem na każdej budowie.

Mieszalniki betonomieszarek FML posiadają pojemność od 4 do 12 m3. W układzie napędowym betonomieszarki, stosuje się instalację hydrauliczną z chłodnicą oleju, zbudowaną na podzespołach firm Sauer, ZF i Rexroth.

Pompa hydrauliczna napędzana przystawką odbioru mocy od silnika pojazdu, przekazuje ciśnienie do silnika hydraulicznego napędzającego przekładnię realizującą obrót bębna mieszalnika. Mieszalnik może pracować z prędkością obrotową bębna w zakresie 0–14 obrotów na minutę. Nadwozie betonomieszarki zbudowane jest na odpowiednio zaprojektowanej ramie pomocniczej, zamocowanej do ramy podwozia przy pomocy płyt mocujących.

Fot. Fabryka Maszyn Leżajsk

Betonomieszarka wyposażona jest w zbiornik wody o odpowiedniej pojemności, umożliwiający utrzymanie jej w czystości. Ciśnienie w zbiorniku wytwarzane jest przez dostarczone nad lustro wody powietrze z układu pneumatycznego podwozia. Woda pod ciśnieniem jest kierowana do instalacji zakończonej wężem z odpowiednią końcówką pozwalającą na prawidłową obsługę przy i po rozładunku: mieszalnik, lej i rynny spustowe należy solidnie wypłukać, aby nie gromadziły się osady lub resztki mieszanek betonowych. Pojemność zbiornika wody stanowi o dużej autonomii zabudowy, gdyż nie zawsze i nie wszędzie na placach budów bieżąca woda jest dostępna w odpowiedniej ilości.

Mieszalnik oraz pozostałe elementy wykonane są ze stali o wysokiej wytrzymałości. Podczas wyładunku mieszanka betonowa trafia przez zsyp na rynnę spustową obracaną w  poziomie o kąt 180° i regulowaną w pionie o ok. 30°.

Ze względu na elektroniczne sterowanie silnika pojazdu wprowadzono elektryczny sterownik prędkości obrotowej schowany w wodoodpornej skrzynce, w tylnej części zabudowy.

Dodatkowe informacje dotyczące betonomieszarek lub innych produktów firmy FML znajdą Państwo na stronie internetowej www.fml.com.pl.

Fabryka Maszyn Leżajsk Nowa Spółka z o.o. (FML) jest największym i jedynym polskim producentem betonomieszarek samochodowych hydraulicznych, podzespołów, części zamiennych, liderem w produkcji wózków i ciągników akumulatorowych oraz agregatów prądotwórczych. Fabryka Maszyn w Leżajsku powstała w maju 1970 roku jako wydział filialny wchodzący w skład Kombinatu Przemysłowego Huty Stalowa Wola. W 1978 roku przekształciła się w samodzielny zakład. 1 kwietnia 1991 roku utworzone zostało przedsiębiorstwo państwowe podległe Ministerstwu Przemysłu Maszynowego i Hutniczego. 1 października 1999 roku przedsiębiorstwo zostało przekształcone i powstała jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Skarbu Państwa. Od dnia 28 listopada 2014 roku właścicielem FML jest grupa prywatnych udziałowców, z doświadczeniem z obszaru przemysłu, zarządzania ryzykiem, finansów, projektowym, optymalizacji procesów, IT. FML rozpoczęła nowy etap działalności opierając się na solidności i najwyższej jakości produkowanych wyrobów.

Źródło: Świat Betonu, nr 1-2 (7) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: