24-metrowe kratownice H-33 ULMA do realizacji mostu w Ostrowcu Świętokrzyskim

Ocena: 5
6537

ULMA dostarcza rozwiązania w zakresie deskowań i rusztowań do budowy jednoprzęsłowego podwieszanego mostu o łącznej długości 97 m, który powstaje w Ostrowcu Świętokrzyskim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 754. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Mota-Engil Central Europe.

 

Podczas projektowania deskowania ustroju nośnego najważniejszy element stanowiła bramka technologiczna nad rzeką Kamienną. Zaprojektowano ją z dźwigarów kratownicowych H-33 o rozpiętości 24 m. System H-33 jest idealnym rozwiązaniem do przenoszenia dużych obciążeń podczas realizacji mostów o dużych rozpiętościach. Most w Ostrowcu Świętokrzyskim to 5. realizacja w Polsce z użyciem kratownic H-33. Na bramkę technologiczną składają się 22 kratownice połączone w 11 tandemów.  

W ramach tej inwestycji przewidziano także realizację pylonu o wysokości 27 m. Ściany wykonane zostały z wykorzystaniem deskowania ORMA, a w celu ułatwienia montażu elementów zakotwień want zaprojektowana została indywidualna konstrukcja podpierająca na bazie uniwersalnego systemu MK. Aby uniezależnić dalsze prace od warunków gruntowych od strony zewnętrznej pylonu użyte zostały konsole BMK, na których wykonano podesty robocze z siatkami MBP, zapewniające pełne bezpieczeństwo wykonywanych prac. Deskowanie ścian skośnych i bocznych pachwin powstało na bazie elementów systemu ramowego ORMA. Podobnie jak dwa ostatnie etapy (słupy), z tym że deskowanie oparto na konsolach MK i wieżach podporowych T-60.

W celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do deskowania zaprojektowano rusztowania z pionami komunikacyjnymi na bazie systemu BRIO, które były rozbudowywane z kolejnym etapem realizacji słupów. Docelowa wysokość rusztowań była zależna od posadowienia, jak i strony pylonu i wynosiła 10-13 metrów. Rusztowania zostały zwieńczone konstrukcjami wsporczymi pod stalowe części pylonu. Na czas montażu każda z części pylonu wyposażona w 4 wsporniki ze śrubami M30 została podparta na ruszcie z profili stalowych HEB200 i HEB300. Całą konstrukcję oparto na 4 wieżach systemu BRIO.

Źródło: ULMA Construccion Polska S.A

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: