Złożono 13 ofert dla zadania "Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa - Kukuryki na odcinku węzeł Lubelska - początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego, odcinek II, od węzła Konik (bez węzła) do początku obw. Mińska Mazowieckiego o długości około 9 km".
Najniższą cenę, 302 mln zł, zaoferowała Polaqua Sp. z o. o. natomiast najwyższą cenę, 419 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum Mirbud S.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A.
Wszyscy oferenci nowego odcinka autostrady A2 zadeklarowali termin realizacji 29 miesięcy i 10-letni okres gwarancji jakości.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. W pierwszym etapie zostało złożonych 17 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- cena
- okres gwarancji
- termin realizacji
Przyszły wykonawca Zadania B będzie mógł zoptymalizować zaproponowane rozwiania techniczne, a następnie po pozyskaniu niezbędnych decyzji wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12,5 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu, obustronne Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP), Obwód Utrzymania Autostrady (OUA), ścieżkę rowerową i chodnik w ciągu obiektów poprzecznych, przejście dla pieszych pod autostrada, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.
O inwestycji
Inwestycja została podzielona na dwa zadana:
Zadanie A:
"Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa Kukuryki na odcinku węzeł Lubelska początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego, odcinek I od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) o długości około 5,6 km".
Zadanie B:
"Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa Kukuryki na odcinku węzeł Lubelska początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego, odcinek II od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego o długości około 9 km".
W ramach przedsięwzięcia (oba zadania) zaplanowano budowę:
- 14,6 km autostrady,
- 2 jezdni po 2 pasy ruchu z rezerwą 12,5 m pod budowę w przyszłości 3 pasa ruchu,
- węzła Konik z drogą krajową nr 2/92 (na zadaniu A),
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło i zdjęcie: GDDKiA