Tarcze używane do drążenia tuneli II linii metra ruszą z Pragi. Pierwotnie zakładano, że zostaną one uruchomione na Powiślu, jednak problemy z ciekiem wodnym, na który natrafili robotnicy, zmusiły wykonawcę inwestycji do korekty planów.

Tarcze wyruszą ze stacji Dworzec Wileński i będą drążyć tunele w kierunku zachodnim, w tym fragment pod Wisłą. Operacja przeprowadzania tarcz na tę stację ma zminimalizować wpływ zdarzenia z dnia 14.08.2012 r., kiedy to doszło do poważnej awarii i zalania placu budowy metra na Powiślu.
Operacja ta wymaga przeprowadzenia prac, które przystosują ostatnią stację centralnego odcinka II linii metra do pełnienia funkcji szybu startowego, m.in.:
- zmian w projekcie konstrukcji torów odstawczych (wykonanie odpowiednich szybów);
- wykonanie łoża dla tarcz;
- zbudowania przyłącza energetycznego 5MW;
- zmiany organizacji placu budowy, by wygospodarować miejsce na zaplecze;
- zapewnienia transportu pionowego do i z szybu.



Źródło: www.budowametra.pl
Zdjęcia: M. Żuchowski
Zdjęcia: M. Żuchowski