Strabag wybuduje drogę S17 Warszawa-Garwolin w technologii betonowej

Ocena: 0
6723
GDDKiA w Lublinie podpisała z konsorcjum spółek Strabag Sp. z o.o. oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch z trzech części w ramach zadania "Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakręt)-Garwolin".

S17 węzeł Lubelska-Kołbiel

Pierwsza część obejmuje 15,2 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli. Wartość kontraktu wynosi 301 mln PLN netto. Czas realizacji 34 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów. W ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy powstanie projekt dwujezdniowej drogi o nawierzchni wykonanej w technologii betonu cementowego, po trzy pasy ruchu do węzła Wiązowna II, a dalej po dwa pasy w każdą stronę aż do końca odcinka.

W ciągu drogi ekspresowej powstaną nowe obiekty inżynieryjne, miejsca obsługi podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego. Przebudowane zostaną istniejące drogi pozostające w kolizji z planowaną drogą ekspresową. Wybudowane będą także chodniki dla pieszych oraz ścieżki rowerowe. Prace budowlane rozpoczną się pięć miesięcy po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i zakończą się w drugiej połowie 2019 roku.

Szybciej, bezpieczniej, ekonomiczniej

"Budowa trasy S17 z Warszawy do Garwolina w ciągu trasy europejskiej E372 przybliża nas do poprawy komunikacji między Lubelszczyzną a stolicą kraju i jej przyspieszenia. Nasze działania skupią się na terenie województwa mazowieckiego, powiatu otwockiego, gminy Wiązowna, Otwock, Celestynów aż do Kołbieli. Nowa trasa przejmie część ruchu z istniejących dróg i w znacznym stopniu odsunie go od obszarów zabudowanych. Dla kierowców poruszających się od strony Lublina znacząco skróci czas podróży, zwiększy płynność komunikacji, przyczyniając się do podniesienia jej bezpieczeństwa. To co jednak dla okolicznych gmin będzie najważniejsze to potencjalne przyśpieszenie rozwoju terenów przyległych do drogi ekspresowej. Przekonały się o tym już gminy sąsiadujące w budowanymi w kraju drogami szybkiego ruchu. Postaramy się być jak najmniej kłopotliwi dla gmin przez które będzie przebiegała budowana przez nas trasa" - mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. o.o.

S17 obwodnica Kołbieli

Druga cześć projektowana i budowana przez konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe to 8,7 km dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią betonową, po dwa pasy w obie strony. Wartość kontraktu wynosi 183 mln PLN netto, okres gwarancji i czas wykonania analogiczny do poprzedniego odcinka. Inwestycja będzie obejmowała budowę obwodnicy wraz z węzłem drogowym Kołbiel, na przecięciu projektowanej obwodnicy drogi S17 z projektowaną obwodnicą w ciągu drogi nr 50.

Przebudowane zostaną także istniejące drogi w zakresie kolizji z planowaną ekspresówką, powstaną nowe obiekty inżynieryjne, miejsca obsługi podróżnych, urządzenia służące ochronie środowiska oraz zdrowia mieszkańców (powstaną urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz przepusty dla płazów), chodniki i ścieżki rowerowe. Obwodnica Kołbieli zgodnie z warunkami umowy ma być przejezdna w drugiej połowie 2019 roku.

Źródło i zdjęcie: Strabag
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: