6 lutego br. na budowie Mostu Brdowskiego w Szczecinie przeprowadzono operację montażu pierwszego, środkowego przęsła. W godzinach porannych przy użyciu suwnicy przęsło zostało przetransportowane z placu montażowego i osadzone na konstrukcji wsporczej znajdującej się na dwóch pontonach o wyporności 680 t każdy.
Następnie za pomocą pontonów w asekuracji 3 holowników odbył się dalszy transport wodny elementu mostu w kierunku podpór nurtowych. W dalszym etapie przęsło Mostu Brdowskiego ustawiono sytuacyjnie, po czym poprzez balastowanie pontonów konstrukcję oparto na łożyskach. Po poprawnie przeprowadzonym montażu pontony powróciły do bazy.Konstrukcja stalowa Mostu Brdowskiego składa się z trzech przęseł podpartych na poszczególnych podporach. Każde przęsło ma około 65 metrów długości, a łącznie długość mostu wyniesie 197 metrów. Pojedyncze przęsło składa się z dwóch dźwigarów kratowych oraz rusztu pomostu. W skład rusztu pomostu wchodzą poprzecznice oraz elementy pasa dolnego dźwigarów kratowych. W skład dźwigarów kratowych wchodzą elementy pasa dolnego, elementy pasa górnego, krzyżulce oraz stężenia.
Źródło: Skanska