Od pół roku w Opolu trwa budowa węzła nad obwodnicą. Na zlecenie Urzędu Miasta Opole inwestycję realizuje Skanska. Znaczna część prac, w tym budowa wiaduktu i roboty drogowe, jest już bardzo zaawansowana. Całość będzie gotowa w lipcu 2014 r.
Budowa węzła nad obwodnicą Opola będzie kosztowała 27,5 mln zł netto (33,8 mln zł brutto). Skanska buduje węzeł drogowy z dwoma rondami, wiaduktem nad obwodnicą północną, przejściami dla pieszych i rowerzystów oraz rondem na drodze wojewódzkiej nr 454.
Budowę węzła w Opolu Skanska rozpoczęła ostatniego dnia lutego br. Przed przystąpieniem do robót zrealizowane zostały prace projektowe. Skanska wykonała już m.in. stan surowy wiaduktu nad obwodnicą, zamontowała przejście dla pieszych oraz 4 przepusty. "Gotowa jest już połowa nasypów drogowych, a także została usunięta większość kolizji z sieciami telekomunikacyjną i elektryczną" - mówi Bogusław Miś, Kierownik Budowy, Skanska. "Przebudowujemy też gazociąg.
Aktualnie wykonywane są m.in. roboty wykończeniowe na wiadukcie, które potrwają jeszcze do połowy listopada. Trwa również przebudowa kanalizacji deszczowej w ulicach Budowlanych i Składowej oraz na budowanym rondzie".
Do końca roku Skanska planuje zakończyć budowę wiaduktu nad obwodnicą północną w Opolu. Jeszcze w tym roku gotowy też będzie układ docelowy drogi wojewódzkiej nr 454, łącznic i ul. Sobieskiego. Zakres inwestycji, zleconej Skanska przez Urząd Miasta Opole, obejmuje poza robotami drogowymi i konstrukcyjnymi, także budowę przepustów, elementów ochrony środowiska, ekranów akustycznych oraz oświetlenia ulicznego. Skanska wykona oznakowania węzła oraz wyposaży go w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nowym węzłem kierowcy przejadą w lipcu 2014 r.
Budowa węzła nad północną obwodnicą Opola rozładuje korki tworzące się na obwodnicy. Dzięki przebudowie skrzyżowania z ul. Budowlanych i Sobieskiego ruch na obwodnicy będzie płynniejszy. Obwodnica omija Opole od strony północnej i wschodniej i stanowi fragment trzech dróg krajowych: DK 45, DK 46 i DK 94. Projekt węzła, który buduje Skanska, zakłada likwidację obecnego skrzyżowania z ulicami Budowlanych i Sobieskiego oraz wybudowanie w tym miejscu przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów. Kierowcy, którzy będą chcieli z miasta pojechać obwodnicą lub przejechać nad nią, skręcą w lewo na rondzie przy ul. Składowej i pojadą nową jezdnią na wiadukt oraz układ zjazdów i wjazdów.
W trosce o mieszkańców zaprojektowano ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu. Stosowanie izolacji w postaci ścian akustycznych skutecznie zmniejszy negatywne oddziaływanie hałasu na środowisko naturalne. Dzięki budowie podziemnego przejścia dla pieszych i rowerzystów poruszanie się w rejonie węzła stanie się ezpieczniejsze.
Źródło i zdjęcie: Skanska