Realizacja mostów kolejowych w Krakowie z wykorzystaniem systemów ULMA

Ocena: 5
4513

W ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” w Krakowie powstają obecnie dwa nowe mosty kolejowe.

 

 

Obiekty M1 i M3 realizowane są w takiej samej technologii jak obiekt M2, który został oddany do użytkowania w maju 2020 roku. Wyróżnia je konstrukcja łuków sieciowych „network arch”. Na obiekcie M3 obok toru kolejowego zaprojektowano także kładkę pieszo-rowerową. Obiekty realizuje firma STRABAG, a deskowania i rusztowania do tej inwestycji dostarcza firma ULMA Construccion Polska S.A. 

 

 

Konstrukcja wsporcza deskowania płyty obiektu M1 zaprojektowana została w formie bramek technologicznych nad Wisłą, składających się z czterech przęseł. Trzy przęsła realizowane są na bazie kratownic H33 i jedno przęsło z wykorzystaniem blachownic TAC. Posadowienie kratownic H33 i blachownic TAC zaprojektowano na istniejących w nurcie rzeki podporach starego mostu, specjalnie do tego celu zaadoptowanych i przeznaczonych docelowo do rozbiórki. 

 

 

Konstrukcja wsporcza obiektu M3 również wykonywana jest w formie bramek technologicznych, które składają się z czterech przęseł. Pierwsze zaprojektowano na bazie blachownic TAC 1200, dwa wykonane będą przy użyciu kratownic H33, a ostatnie przęsło zrealizowane będzie z dźwigarów stalowych. Do podparcia deskowania podczas realizacji obiektów wykorzystano m.in.: wieże MK, wieże podporowe T-60 i podpory ALUPROP. Deskowanie poziome zostało zaprojektowane w formie rusztu stalowo-drewnianego.

 

Źródło: ULMA Construccion Polska S.A.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: