W Kamieniu prawie zakończyły się roboty związane z budową filarów i przyczółków nowego mostu na Wiśle. Na plac budowy zwożone są kolejne elementy konstrukcji stalowej, która będzie nasuwana z obu brzegów.
"W zasadzie możemy mówić o finiszu prac żelbetowych na podporach i przyczółkach" - mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w Firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. "Ostatnie roboty prowadzimy jeszcze na 2 podporach znajdujących się na środku Wisły. Po obu stronach zbudowaliśmy dojazdy do przyczółków. Na razie dostosowaliśmy je do poziomu placu montażowego, skąd nasuwana będzie konstrukcja stalowa. Powstaje ona w kawałkach w Bydgoszczy w naszym Zakładzie Konstrukcji Stalowych. Obecnie wytworzyliśmy już 28 elementów, a pierwsze dziesięć przetransportowaliśmy na plac budowy. 4 części można zobaczyć od strony Kamienia, a kolejne 6 trafiło na lewy brzeg w Solcu. Transport tych części jest dla nas dużym wyzwaniem ze względu na gabaryty. W sumie musimy z Bydgoszczy przywieźć 132 elementy, których długość dochodzi do 22 metrów, wysokość do 3,8 metra, a szerokość do 6 metrów. Pierwszy etap nasuwania konstrukcji stalowej planujemy przeprowadzić na przełomie listopada i grudnia 2013 r."
Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstaje w ciągu DW nr 747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.
Most w Kamieniu, parametry:
- długość - 1026,6 metrów
- szerokość - 19,9 metrów
- koszt budowy - 209 mln zł
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
- Energopol - Szczecin SA (lider)
- Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner)
Źródło i zdjęcia: Gotowski BKiP sp. z o.o.