W Zakładzie Konstrukcji Stalowych Firmy "Gotowski" zaczęło się wytwarzanie konstrukcji mostu, który połączy ze sobą Lubelszczyznę i Mazowsze. Trwają też prace przy budowie przyczółków i filarów.

"Obecnie cały czas prowadzimy roboty żelbetowe" - wyjaśnia dyrektor d.s realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. "Powstają korpusy przyczółków oraz kolejne filary. Fundamentowanie trwa jeszcze przy środkowych podporach oznaczonychnumerami 4 i 5, które znajdują się w nurcie rzeki. Jednocześnie rozpoczęliśmy produkcję konstrukcji stalowej, która tworzyć będzie pomost. Te prace wykonujemy w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy. Gotowe elementy przetransportujemy ciężarówkami na Lubelszczyznę i Mazowsze. Ich ciężar będzie dochodzić do 65 ton. Trwają już prace nad projektem montażu. Zamierzamy montować konstrukcję pomostu po obu stronach Wisły i nasuwać ją podłużnie z użyciem specjalistycznych siłowników. Ponieważ poszczególne podpory dzieli odległość ponad 100 metrów konieczne będzie wykorzystanie tymczasowego pylonu. Sprawi on, że nasuwany pomost będzie stabilny i nie powinien się uginać. Te prace ruszą po wakacjach".
Most w Kamieniu:
- długość - 1026,6 metrów
- szerokość - 19,9 metrów
- koszt budowy - 209 mln zł
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
- Konsorcjum: Energopol - Szczecin SA (lider), Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner)




Źródło i zdjęcia: www.gotowski.pl