Pięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę fragmentu południowej Obwodnicy Warszawy wraz z nowym mostem przez Wisłę. Najtańsza oferta wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - 1,24 mld zł przy kosztorysie opiewającym na 1,77 mld zł. To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km odcinku trasy S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.
Zadanie "B" obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo-rowerowy.
Najniższą cenę za jego realizację, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą Gulermak Ag?r Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.
Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu - podają przedstawiciele GDDKiA. W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, tydzień później - ostatniego - zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem.
Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. Każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań. Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.
Projekt realizowany jest w systemie projektuj i buduj. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 r. Przygotowując się do składania ofert cenowych firmy zadały ponad 2,4 tys. pytań m.in. na temat monitoringu budynków i wody gruntowej, dokładnych parametrów wiaduktów czy przepustów, złożone oferty pozwolą na sprawną realizacje kontraktów. Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych 9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: "Ursynów", "Przyczółkowa", "Wał Miedzeszyński", "Patriotów" oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł "Czerniakowska Bis", który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami "Przyczółkowa" i "Wał Miedzeszyński".
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło i grafika: GDDKiA