Od 23 grudnia 2013 r. kierowcy mogą korzystać z nowego, ponad 21-kilometrowego odcinka A4 na Podkarpaciu. To kolejne kilometry na sieci dróg szybkiego ruchu w południowo-wschodniej Polsce. Odcinek od węzła Przemyśl do Korczowej (granica państwa) wybudowany został przez firmę AVAX. Wartość kontraktu to 818 mln zł.

Odcinek A4 od węzła Przemyśl do Korczowej to już drugi podkarpacki odcinek autostrady, który zrealizowany został systemem projektuj-buduj. Pozwoli on na zapewnienie płynnego, bezkolizyjnego przejazdu pojazdów w kierunku przejścia granicznego w Korczowej. Rozdzielony zostanie ruch lokalny od tranzytowego, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo ruchu na istniejącej DK4. Ważnym aspektem jest także zaoszczędzenie czasu przejazdu w ruchu pasażerskim i towarowym, zwłaszcza w kierunku przejścia granicznego. Przejazd tym odcinkiem zajmie nam nie więcej niż 20 minut - podaje GDDKiA.

Dzięki oddaniu do ruchu odcinka od węzła Przemyśl do Korczowej kierowcy mają możliwość przejazdu autostradą o dł. prawie 50 km, która wiedzie nieprzerwanie od Jarosławia do granicy z Ukrainą. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa mogą wjechać na A4 poprzez węzły:

- Jarosław Zachód na DK4
- Jarosław Wschód na DW nr 880
- Przemyśl na DK77
- Korczowa na DK4 (zakończenie robót w przyszłym roku).
- budowę trasy o dł. ponad 21 km,
- budowę węzła drogowego "Korczowa" z drogą krajową nr 4,
- budowę dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę. A4 na tym odcinku krzyżuje się 4 razy z drogami powiatowymi i 6 razy z drogami gminnymi,
- budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (11 obiektów w ciągu A4 oraz 10 obiektów nad A4),
- budowę 16 przepustów dla małych zwierząt i płazów,
- budowę 2 miejsc obsługi podróżnych (MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice),
- budowę placu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, bez obiektów i urządzeń aktywnych (wyłącznie w zakresie prac pod późniejszą adaptację).
Źródło i zdjęcia: GDDKiA