Drugi odcinek Obwodnicy Koszalina jest już przejezdny dla kierowców. Mostostal Warszawa zakończył kontrakt ponad miesiąc przed terminem.
Mostostal Warszawa zaprojektował, zbudował oraz przebudował drogi stanowiące zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta - od ul. Słowiańskiej przez skrzyżowanie z ul. Lechicką do skrzyżowania ulic Szczecińska - Syrenki.
Realizacja kontraktu zleconego przez Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie miała trwać 32 miesiące. Budowa skończona została jednak przed terminem. Mostostal Warszawa przekazał obwodnicę w ręce Inwestora 19 stycznia br. Umowny koniec kontraktu planowany był na 23 lutego br.
Osiem miesięcy zajęło opracowanie dokumentacji projektowej, ostatnie dwadzieścia realizacja robót. Prace podzieliliśmy na dwa etapy. Etap I objął budowę nowego odcinka drogi wraz z modernizacją i przebudową infrastruktury kolejowej. Etap II polegał na przebudowie istniejącego odcinka drogi, oraz dostosowaniu go do standardów miejskich.
"Etap II obejmujący: budowę ronda, montaż ekranów akustycznych, przebudowę stanowisk postojowych oraz przebudowę układu komunikacji miejskiej należał do najtrudniejszej części kontraktu. Prace odbywały się pod ruchem i problemy komunikacyjne, uciążliwe nie tylko dla mieszkańców Koszalina, ale i pracowników budowy były nie do uniknięcia. Ze względu na lokalizację przebudowywanej drogi nie otrzymaliśmy pozwolenia od Inwestora na całkowite zamknięcie ulicy. – mówi Hubert Stacholiński, kierownik budowy, Mostostal Warszawa, i dodaje: "Łączna długość wykonanego odcinka to ok. 2,4 km w tym: ok. 1 km przebudowa dróg ul. Słowiańskiej a pozostałe 1,4 km budowa nowego kawałka drogi".
Obwodnica Koszalina wybudowana przez Mostostal Warszawa zwana Ringiem Zewnętrznym Miasta ma za zadanie połączyć dwie drogi krajowe DK6 ze Szczecina z DK11 na Poznań oraz wyłączyć ruch tranzytowy z centrum miasta. Ze względu na bliską lokalizację letnich kurortów Koszalin od zawsze w okresie wakacyjnym był praktycznie nieprzejezdny. Dzięki nowej Obwodnicy Miasta mieszkańcy z łatwością ominą korki.
Źródło i grafika: Mostostal Warszawa