"Jestem przekonany, że nowoczesny dworzec autobusowy, który oddajemy do użytku, będzie przykładem inwestycji infrastrukturalnej, która zapewnia pasażerom komfort podróżowania na miarę XXI wieku. Wrocławski dworzec może być inspiracją dla aglomeracji w całej Polsce, jak rozwiązywać problemy komunikacyjne dużych miast" - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Dworzec to część wielofunkcyjnego kompleksu handlowo-biurowego Wroclavia. Jednocześnie jest to jedyny w kraju podziemny dworzec autobusowy. Na powierzchni 7 tys. mkw. znajduje się 15 stanowisk autobusowych zlokalizowanych na poziomie -2, które mogą obsłużyć 1000 pojazdów każdego dnia. Na poziomie 0, w głównym holu dworca do dyspozycji podróżnych są kasy biletowe oraz poczekalnie. Natomiast o odjazdach i przyjazdach poinformują tablice świetlne.
"To nowoczesny i praktyczny obiekt, który w pełni zaspokoi potrzeby komunikacyjne regionu. Jesteśmy przygotowani na obsługę 1,5 miliona podróżnych rocznie, to więcej niż wynosi obecne zapotrzebowanie" - powiedział prezes spółki Polbus PKS Krzysztof Balawejder, która jest operatorem dworca.
Dworzec tymczasowy nie zostanie na razie zlikwidowany, zmieni się jego funkcja i będzie pełnił głównie rolę postoju dla autobusów. Korzystać z niego będą jednak także niektórzy z przewoźników zagranicznych. Nowy dworzec będzie dostępny dla podróżnych 24 godziny na dobę.
Źródło i zdjęcie: MIB