Nowatorska technologia w budownictwie mostowym

Ocena: 0
10018

Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych na moście znajdującym się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 480 w Szczercowskiej Wsi.

Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy "D" (20 t) do co najmniej klasy "B" (40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów. Koszt zadania to 1,95 mln zł.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podpisał umowę z firmą DROBET z Częstochowy, która w ramach systemu "zaprojektuj i wybuduj" do końca maja 2014 r. wykona:
  • rozbiórkę nawierzchni oraz izolacji jezdni i chodników,
  • rozbiórkę skrzydeł przyczółków,
  • wzmocnienie dźwigarów głównych,
  • wzmocnienie posadowienia przyczółków,
  • wykonanie poszerzenia przyczółków wraz ze skrzydłami,
  • montaż belek skrajnych na poszerzonych częściach przyczółków,
  • wykonanie nowej płyty pomostowej,
  • wykonanie izolacji pomostu,
  • wykonanie nawierzchni jezdni,
  • montaż elementów wyposażenia,
  • przebudowa dojazdów do mostu (2X100 m).
Źródło i zdjęcie: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: