Na obwodnicy Leśnicy powstaje most nad mostem w technologii nasuwania podłużnego

Ocena: 0
2317

Most nad mostem

Ruszyły prace przy budowie mostu przez rzekę Bystrzycę, w ciągu DK 94. Powstaje on nad istniejącym mostem Ratyńskim. Będzie miał 7 przęseł, 327 m długości i ponad 16 m szerokości.

"Obiekt wykonamy w technologii nasuwania podłużnego"
- mówi Marcin Sęk, Kierownik Robót Mostowych, Skanska. "Polega to na przesuwaniu gotowej konstrukcji segmentu mostu z przyczółka na kolejne podpory. Produkcja segmentów będzie się odbywać w wytwórni znajdującej się za przyczółkiem mostowym. Po wykonaniu segmentu w wytwórni będziemy go przesuwać do przodu za pomocą sprzętu hydraulicznego. Operacja wytwarzania i nasuwania kolejnych segmentów będzie powtarzana do całkowitego ukończenia obiektu. Podczas tej operacji zastosujemy stalowy awanbek (dziób montażowy), który pozwoli na oparcie przęsła na podporze, co wpłynie na zmniejszenie naprężeń w przęśle".

Konstrukcja będzie nasuwana po łożyskach tymczasowych. Po zakończeniu operacji całość podniesiemy na kolejnych podporach, a łożyska tymczasowe wymienimy na docelowe. Obiekt wyposażony zostanie w kapy chodnikowe, płyty przejściowe, dylatacje, odwodnienie, bariery ochronne, balustrady oraz nawierzchnię drogową. Jezdnia o szerokości 7 m będzie miał dwa pasy ruchu. Most pozwoli na bezkolizyjnie i bezpieczne przeprowadzenie ciągu pieszo-jezdnego Osi Inkubacji nad rzeką Bystrzycą i obszarem Natura 2000.

"Do tej pory wykonaliśmy 27 pali wielkośrednicowych (fi 1000 mm), o długości od 13 do 23 metrów, fragment jednego z przyczółków, a także fundamenty, ściany i ruszt stalowy pod szalunek wytwórni, w której będziemy produkować segmenty mostu" - dodaje Marcin Sęk. "Obecnie kontynuujemy wykonywanie pali, przyczółków i podpór. Wykonujemy też próbne obciążenia na podporze G, przygotowujemy bieżnię do nasuwania segmentów mostu. Pierwsze segmenty będziemy nasuwać na przełomie czerwca i lipca. Dzięki zastosowaniu technologii nasuwnia podłużnego przy budowie mostu, nie będzie konieczności wyłączania mostu Ratyńskiego z ruchu, nad którym powstaje obiekt.

Na tym odcinku (od ul. Piołunowej do ul. Ratyńskiej), poza budowanym mostem, prowadzone są równolegle prace ziemne (stabilizacja podłoża, nasyp), a także przebudowa i budowa kanalizacji deszczowej.

Wiadukt

W ramach obwodnicy Leśnicy, wzdłuż ul. Beskidzkiej powstaje wiadukt. Będzie miał 7 m rozpiętości i 50 m długości. Obecnie wykonywane jest zbrojenie i szalowanie jego dwóch segmentów. Na obiekcie zostaną zamontowane m.in. ekrany akustyczne, balustrady, oświetlenie. Wiadukt pozwoli na bezkolizyjne i bezpieczne przeprowadzenie ruchu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Beskidzkiej.

Będzie szybciej i bezpieczniej

"Inwestycja usprawni zdecydowanie ruch w tej części miasta, odciąży Leśnicę i skróci czas wjeżdżających do Wrocławia od strony Środy Śląskiej. Będzie szybciej i bezpieczniej" - mówi Paweł Fidelak, Menadżer Projektu, Skanska.

Kontrakt obejmuje zaprojektowanie i budowę 7,1 km nowej jezdni we wrocławskiej dzielnicy Leśnica, która połączy ul. Średzką z ul. Graniczną. Obwodnica będzie dwukierunkową drogą jednojezdniową. Ponadto, w ramach zadania powstanie nowy most nad rzeką Bystrzycą, dwa wiadukty: nad przyszłą linią kolejową do portu lotniczego i nad aleją Stabłowicką, a także przejście technologiczne i przejścia dla zwierząt.

Źródło i zdjęcie: Skanska
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: