Mostostal Warszawa: budowa Euroterminala Sławków zakończona

Ocena: 0
3218
Konsorcjum Mostostal Warszawa - Lider oraz Acciona Infrastruktura - Partner zakończyło budowę płyty kontenerowej wraz z infrastrukturą techniczną na potrzeby firmy Euroterminal Sławków Sp. z o.o. w Sławkowie w ramach realizacji projektu: Budowa międzynarodowego centrum logistycznego Euroterminal w Sławkowie - zadanie 3.

Zakres inwestycji obejmował następujące zadania:
  • Budowa nowej płyty kontenerowej w nawiązaniu do istniejącej płyty (płyta żelbetowa o długości 350 m i szerokości 44.9m - 15 715 m2 )
  • Budowa podtorza wraz torami jezdnymi długości 362 m dla suwnicy bramowej o udźwigu Q = 40t / 50 t i rozpiętości L=14,5+51,7+22,5 = 88,7 m wraz z instalacją odgromową;
  • Budynek zaplecza technicznego wykonany w systemie modułowym;
  • Budowa i przebudowa układu drogowego o łącznej długości 2,17 km i powierzchni 16 400 m2;
  • Budowa i przebudowa układu torowego (torów normalnych i szerokich) o łącznej długości 2,20 km;
  • Budowa sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej wraz ze zbiornikami szczelnymi o łącznej długości 3,00 km;
  • Budowa i przebudowa sieci wodociągowej o łącznej długości 1,46 km;
  • Budowa i przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetycznych: linie kablowe, stacja transformatorowa, oświetlenie, instalacje budynków,
  • Budowa i przebudowa sieci urządzeń teletechnicznych: kanalizacji teletechnicznej, kabli doziemnych i w kanalizacji, sieci i osprzętu sieci WiFi, monitoringu, dozoru i kontroli;
  • Sterowanie Ruchem Kolejowym ( SRK );
  • System Centralizacji Rozjazdów wraz z Elektrycznym Ogrzewaniem Rozjazdów (EOR).
Zadanie rozpoczęto 25 lipca 2012 r. a odbiory potrwały do 25 kwietnia 2014 r. "Wykonaliśmy rozbudowę centrum logistycznego Euroterminala gdzie kończy się "szeroki tor" jako zadanie interdyscyplinarne. W zakresie było zaprojektowanie oraz realizacja następujących elementów terminala: układu torowego, drogowego, systemu Sterowania Ruchem Kolejowym, sieci uzbrojenia podziemnego poprzez najważniejszy element - płytę kontenerową. Udało się wprowadzić innowacyjny system zbrojenia płyty, stosując zbrojenie rozproszone na całej grubości płyty co wydatnie zmniejszyło wskaźnik zbrojenia tradycyjnego i spowodowało skrócenie czasu realizacji płyty. Zmierzyłem się z wykonaniem zadania na czynnym terminalu przeładunkowym, co powodowało częstą konieczność uzgadniania z Inwestorem i jego wieloma służbami nawet godzinnego harmonogramu prowadzenia prac. Pomimo takiej specyfiki realizacji wykonaliśmy w terminie zadanie" - powiedział kierownik budowy Jeremi Kampa.

Źródło i zdjęcie: Mostostal Warszawa
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: