Konsorcjum firm Budimex i Heilit+Woerner wybuduje drogę ekspresową S5

Ocena: 0
2461

Cała trasa od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km. Konsorcjum zrealizuje jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Umowa przewiduje projekt i budowę odcinka drogi szybkiego ruchu, w tym budowę dwóch węzłów Żmigródek i Żmigród oraz dróg dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Wybudowany odcinek będzie posiadał dwa pasy ruchu w każdą stronę. Szerokość pasa rozdziału będzie dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu.

W ramach inwestycji powstanie również 14 obiektów mostowych, do budowy których Wykonawca zużyje ponad 63 tys. m3 betonu, 74 m pali wbijanych, 10 tys. ton stali zbrojeniowej czy ok. 9 tys. ton stali konstrukcyjnej. Ponadto zostaną zrealizowane urządzenia infrastruktury technicznej, tj. kanalizacja deszczowa, sieć gazowa i oświetlenie oraz przepusty drogowe o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej czy dwa miejsca obsługi podróżnych, tzw. MOP-y Morzęcino Wschód i Zachód. Jednocześnie przebudowana zostanie istniejąca sieć drenarska i rowy melioracyjne. Obecna zieleń zostanie poddana częściowej wycince, adaptacji i ochronie, natomiast w ostatnim etapie budowy Wykonawca uzupełni ją o nowy projekt.

Realizowany przez Konsorcjum spółek Budimex i należącą do grupy STRABAG Heilit+Woerner 15-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 będzie kluczowym elementem połączenia drogowego między Poznaniem a Wrocławiem. Ekspresówka lokalnie stanowić będzie wschodnią obwodnicę Poznania, a jej realizacja pozwoli przyspieszyć podróż do Wrocławia co najmniej o 30 minut.

Kontrakt w liczbach:

Branża mostowa
  • Beton 63 000 m3
  • Stal zbrojeniowa 10 000 t
  • Stal konstrukcyjna 9 000 t
Branża Drogowa
  • Wykop 40 000 m3
  • Nasyp 2 300 000 m3
  • Mieszanki MMA 230 000 t
  • Podbudowa z kruszywa łamanego 470 000 m3
Źródło i zdjęcie: Heilit+Woerner (grupa STRABAG)
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: