Kompleks infrastruktury komunikacyjnej

Ocena: 0
2664
Na przecięciu tras Szosy Dmitrowskiej i MKAD (Obwodnicy Moskiewskiej) siłami jednostek grupy przedsiębiorstw „Sk Most” jest realizowany kompleks infrastruktury transportowej, obejmujący estakadę, wiadukt i dwa tunele. Dwupoziomowy węzeł drogowy zostanie przebudowany na czteropoziomowy.

Widok z przodu konstrukcji podporowych z zamontowanym szalunkiem przęsła mostowego
Fot. Noe-Schaltechnik

Na najniższym poziomie znajduje się tunel S-1 na zjeździe Szosa Dmitrowska–MKAD-Zachód o długości 724 metrów oraz tunel tranzytowy S-8 o długości 286 metrów. Kolejny poziom stanowi Szosa Dmitrowska. Poziomem trzecim jest MKAD, poprowadzony nad trasą szosy.


Konstrukcje nośne podczas montażu elementów przęsła mostowego, widok z parkingu centrum handlowego Rio
Fot. Noe-Schaltechnik


Z kolei, nad MKAD z wykorzystaniem ustroju nośnego NOEturm jest budowana nowa estakada na czwartym poziomie. Całkowita długość ustroju nośnego wynosi 200 metrów, przy łącznej długości estakady 660,89 metrów. Wysokość konstrukcji nośnych znajduje się w przedziale od 2,8 m do 8 m. Komfort i prostota montażu ustroju nośnego NOEturm pozwala utrzymywać szybkie tempo prac.


Widok z przodu konstrukcji nośnych podczas montażu elementów przęsła mostowego
Fot. Noe-Schaltechnik



Widok na plac budowy od strony Szosy Dmitrowskiej

Fot. Noe-Schaltechnik


Obecny dwupoziomowy węzeł drogowy typu „koniczynki” na przecięciu tras Szosy Dmitrowskiej i MKAD nie jest w stanie sprostać zwiększonemu ruchowi drogowemu. Nowy węzeł czteropoziomowy z możliwością zawracania poszerzy jedno z najwęższych miejsc na trasie wyjazdowo-wjazdowej ze stolicy i zapewni ciągły ruch dwustronny transportu na MKAD i Szosie Dmitrowskiej.

Budownictwo Monolityczne, nr 2-3 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: