Czy lotnisko w Modlinie będzie zamknięte do końca roku? Jaki rodzaj betonu powinien zostać wykorzystany do naprawy pasa startowego? Komunikat w tej sprawie wydali przedstawiciele lotniska.
Zarząd Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. stoi na stanowisku, że naprawa betonowych progów (08 i 26) drogi startowej ma zostać wykonana w dotychczasowej technologii, czyli przy wykorzystaniu betonu cementowego.
Według Zarządu i ekspertów współpracujących z lotniskiem, przedstawiony przez ERBUD SA harmonogram naprawy progów jest zbyt długi. Zgodnie z wcześniejszym, oficjalnym stanowiskiem ERBUD SA, przedstawionym Zarządowi Spółki, wykonawca potrzebuje 140 dni na wykonanie robót budowlanych.
Zarówno specjaliści zatrudnieni przez Zarząd Spółki, a także firmy specjalizujące się w technologiach betonowych zgodnie oceniają, że tego typu prace można wykonać w znacznie krótszym czasie. Dodatkowo, jeżeli ERBUD SA nie znajdzie satysfakcjonującego rozwiązania, Zarządzający Portem Lotniczym Warszawa/Modlin w trybie pilnym zwróci się do profesjonalnych wykonawców, którzy będą w stanie wykonać naprawę drogi startowej w oczekiwanym terminie. Zgodnie z zapisami umowy koszt tego poniesie ERBUD SA. - poinformowali w wydanym komunikacie przedstawiciele lotniska w Modlinie.
Źródło i zdjęcie: Zarząd Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o.