W poniedziałek, 15.04.2013 r. do Zarządu Spółki zarządzającej lotniskiem w Modlinie wpłynął zaktualizowany przez generalnego wykonawcę, firmę ERBUD SA, harmonogram napraw. Dotychczasowy plan (nieprzewidujący tak długiego okresu ujemnych temperatur, które uniemożliwiły prowadzenie robót) zakładał wykonanie wszystkich prac do dnia 31.05.2013 r. Według aktualnego harmonogramu zakończenie prac naprawczych na lotnisku w Modlinie nastąpi do dnia 18.06.2013 r. Jednocześnie generalny wykonawca poinformował, że dołoży wszelkich starań aby zniwelować powstałą zwłokę.
Niekorzystne warunki atmosferyczne znacznie opóźniły wykonanie prac przygotowawczych tj. frezowanie nawierzchni pasa startowego. W związku z powyższym zakładana w harmonogramie rezerwa czasu, została wyczerpana. Dane dostarczone przez stację meteorologiczną wskazują, że w okresie od 1.03 - 12.04 (43 dni), tylko przez 16 dni temperatury utrzymywały się na poziomie wyższym lub równym 0°C (Rys. 1).
Rys. 1. Temperatura powietrza na Lotnisku WMI z godziny 9:00 w okresie 1.03-12.04.2013 r.
W dniach 17-24.04.2013 r. prowadzone będą prace związane z odtworzeniem warstwy poślizgowej (warstwa łącząca podbudowę z nawierzchnią ścieralną). Jednocześnie układana będzie betonowa warstwa ścieralna na progu 26, a następnie na progu 08. Zakończenie tego etapu planowane jest na dzień 18.05.2013 r. Podwykonawcą firmy ERBUD SA, odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, jest firma Bilfinger Infrastructures SA .
Po wykonaniu wierzchniej warstwy obu progów w technologii betonowej, nastąpi montaż oświetlenia, wykonanie szczelin dylatacyjnych oraz naniesienie oznakowania poziomego. Bieżące ekspertyzy wykonywanych prac prowadzone będą przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
Źródło i zdjęcia: Modlin Airport