Eiffage Polska realizuje projekty rozbudowy fabryki Michelin w Olsztynie

Ocena: 5
9593

Eiffage Polska Budownictwo (EPB) prowadzi prace przy dwóch projektach rozbudowy fabryki Michelin Polska przy ul. Leonharda 9 w Olsztynie. Właśnie wylano pierwszy beton.

 

 

Fabryka opon w Olsztynie działa nieprzerwanie już od 50 lat. Od 22 lat zakład produkcyjny należy do francuskiej firmy Michelin, która obecnie zatrudnia około 5 tysięcy osób i jest jednym z największych tego typu zakładów na świecie. Do dziś wyprodukowano w niej ponad 230 milionów opon.

W październiku 2021 roku Eiffage Polska Budownictwo (EPB) zostało wybrane przez Michelin na generalnego wykonawcę projektu „SKY”. To nazwa budowy nowej hali produkcyjnej wraz ze wszystkimi pracami infrastrukturalnymi na terenie istniejącej fabryki opon. W obiekcie wytwarzana będzie mieszanka kauczuku butylowego niezbędnego do produkcji opon. Oprócz prac budowlanych EPB jako Generalny Wykonawca odpowiedzialny będzie za dostarczenie projektu wykonawczego hali wraz z uzbrojeniem terenu.

Realizacja projektu „SKY” pozwoli olsztyńskiej fabryce na bycie bardziej niezależną w zakresie produkcji półfabrykatów, co zwiększy konkurencyjność marki Michelin na rynku. Wierzymy, że przy współpracy z Eiffage uda nam się osiągnąć zamierzony cel – mówi Michał Zdunkiewicz, szef projektu SKY po stronie Michelin Polska.

Jednocześnie Michelin Polska powierzył Eiffage prace w ramach projektu „SANCHO”. Te dotyczą realizacji budowy hali produkcyjno-magazynowej na potrzeby produkcji mikronizowanych proszków gumowych (MRP) wraz z zapleczem socjalno-biurowym oraz towarzyszącą infrastrukturą.

Obiekty wchodzące w skład projektów „SANCHO” i „SKY” znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie. Zakończenie prac zaplanowano odpowiednio na jesień 2022 roku i początek 2023.

Eiffage Polska Budownictwo posiada znaczący dorobek w zakresie realizacji inwestycji przemysłowych. Mieliśmy już okazję realizować prace przy przebudowie zakładu Michelin w Olsztynie. Tym bardziej cieszy nas fakt, że dziś, po raz kolejny możemy przyczynić się do rozwoju jednego z największych zakładów produkcyjnych na świecie – komentuje Aleksander Semczuk, dyrektor regionu północnego i członek zarządu Eiffage Polska Budownictwo.

Eiffage Polska Budownictwo SA to doświadczony wykonawca obiektów przemysłowych. Firma była odpowiedzialna m.in. za rozbudowę hali produkcyjnej w fabryce Unilever w Poznaniu, wcześniejszą przebudowę fabryki Michelin w Olsztynie oraz za budowę hal we Wrześni i Antoninku na zlecenie grupy Volkswagen.

Projekt „SKY” w liczbach: 

  • Budynek 450 – jednokondygnacyjny, główny budynek produkcyjny z antresolami. W jego skład wchodzą: proces MEL/MEF, strefa załadunku wózków widłowych, biuro, blok sanitariatów, pomieszczenie IT, pomieszczenia elektryczne, pomieszczenie centrali przeciwpożarowej oraz pomieszczenie transformatora.
  • Budynek 451 - jednokondygnacyjny budynek socjalny połączony z budynkiem produkcyjnym. Znajdują się w nim pomieszczenia biurowe, stołówka, sale konferencyjne, bloki sanitariatów, szatnie i inne pomieszczenia pomocnicze przeznaczone dla pracowników.
  • Budynek 457 – jednokondygnacyjny magazyn. Budynek składa się z doków rozładunkowych, systemu składowania, hal do składowania wypełniaczy, powierzchni serwisowej, biura logistycznego, pomieszczeń socjalnych dla kierowców (toalety i hamownia).
  • Budynek 455 - to zewnętrzny magazyn oleju procesowego przeznaczony do instalacji zbiorników oleju procesowego.

Projekt „SANCHO” w liczbach:

  • Jednokondygnacyjna hala produkcyjno-magazynowa. Budynek podzielony na halę magazynową, halę produkcyjną i halę magazynową. W ścianach zewnętrznych hal magazynowych zaprojektowano doki załadowczo-wyładowcze.
  • Dwukondygnacyjny zespół techniczny przylegający bezpośrednio do hali produkcyjno-magazynowej.
  • Dwukondygnacyjna część socjalno-biurowa z bezpośrednim przejściem do części magazynowo produkcyjnej. W tej części znajdują się: pomieszczenia szatni, jadalnia, toalety, pomieszczenia porządkowe, biurowe, sala spotkań, węzeł sanitarny, pomieszczenia socjalne dla pracowników
  • Infrastruktura drogowa w postaci placów manewrowych i dróg wewnętrznych, chodników, miejsc parkingowych, powierzchni przeznaczonej pod technologię produkcji.

 

Źródło: Eiffage Polska Budownictwo

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: