Budowa tunelu na autostradzie D1 na Słowacji realizowana przez Metrostav

Ocena: 0
9148
Metrostav kończy przekop w ramach 11-kilometrowego odcinka autostrady D1 na północy Słowacji - w pobliżu miasta Żylina. W grudniu 2016 roku przebito ostatni fragment tunelu, którego łączna długoś wynosi 687 metrów. Prace realizowane między miejscowościami Hricovske Podhradie i Lietavska Lucka współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. Łączna wartość kontraktu na budowę autostrady D1 to 427 milionów euro.

W ramach 11-kilometrowego odcinka autostrady D1 na Słowacji powstać ma aż 11 mostów i 2 tunele. To ważny szlak komunikacyjny, który w miejscowości Hricovske Podhradie w przyszłości połączy się z autostradą D3 prowadzącą do granicy z Polską. Prace budowlane rozpoczęły się 5 listopada 2014 roku, a ich koniec został zaplanowany na 2018 rok. W tunelu bez przerwy - w dzień i w nocy - pracowało ponad 90 robotników.


"Tunel na autostradzie D1 obok miejscowości Żylina to kolejny etap prac na tym szlaku komunikacyjnym. Przekop realizowany przez Metrostav jest niezbędny do poprawienia słowackiej infrastruktury - dzięki niemu polepszy się jakość transportu drogowego na terenie całego kraju. Metrostav posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji prac podziemnych. W trakcie 45 lat obecności na rynku firma wydrążyła wiele tuneli drogowych i kolejowych - np. najdłuższy w Europie miejski tunel znajdujący się w czeskiej Pradze. Finalizowanie projektów w szybkim tempie jest także rezultatem korzystania z najnowszych technologii, które na bieżąco dodajemy do oferty. Również w Polsce pracujemy używając zaawansowanych rozwiązań - Metrostav jest w trakcie budowy odcinka trasy ekspresowej S7: Koszwały - Nowy Dwór Gdański oraz przebudowy ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie" - mówi Radim Cap, dyrektor Metrostav Polska.

Źródło i zdjęcia: Metrostav
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: