Beton Lafarge na obwodnicy Augustowa

Ocena: 0
3669
Kilka tysięcy tirów, które dotychczas w ciągu doby przejeżdzały przez Augustów, obecnie będzie omiajać to miasto. Od listopada 2014 r. obwodnica Augustowa, znacznie zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort ruchu tranzytowego i lokalnego.

Fot. Lafarge

Łączna długość trasy wynosi 34,2 km. Lafarge dostarczył aż 75 tysięcy metrów sześciennych mieszanek betonowych na tę inwestycję.

To już kolejna nasza inwestycja drogowa. Zintegrowana oferta w segmencie infrastruktury pozwala nam wspólnie z partnerami na budowanie trwałych i bezpiecznych połączeń między miastami - powiedział Janusz Miłuch, Dyrektor Generalny Linii Betonu w Lafarge. Bardzo sobie cenimy współpracę z firmą Budimex, która na obwodnicy Augustowa wykorzystywała nasze mieszanki betonowe przede wszystkim na obiekty mostowe i pale pod mosty. Oferta, oprócz dostaw betonu, obejmowała również pompowanie mieszanek betonowych, współpracę w zakresie badań laboratoryjnych oraz produkcję mieszanek zimą. Mieszanki betonowe wyprodukował węzeł mobilny Lafarge, który był zlokalizowany w pobliżu budowy o wydajności 120 metrów sześciennych betonu na godzinę.

W obrębie obwodnicy powstało 40 obiektów mostowych, w tym: 8 mostów nad rzekami Kamienny Bród, Rospuda, Zalewianka, Głęboka i Szczeberka, 18 wiaduktów i 14 przejść dla zwierząt, a także 36 przepustów pełniących funkcję przejść dla zwierząt. Na samych obiektach mostowych wbudowano łącznie 55 tysięcy metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego.


Fot. Lafarge

Obwodnica Augustowa powstawała w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, co oznacza, że generalny wykonawca jest odpowiedzialny za inwestycję od jej zaprojektowania do oddania do użytku. Taki system wymaga odejścia od metody szczegółowej specyfikacji w kierunku określenia ogólnego zakresu robót i pozostawienia sposobu wykonania w gestii generalnego wykonawcy. Oznacza to ścisłą współpracę z innymi uczestnikami procesu inwestycyjnego, na przykład z dostawcami materiałów budowlanych, takich jak Lafarge.

Podczas trwania budowy obwodnicy wspólnie szukaliśmy jak najlepszych rozwiązań. Cieszy nas, że oprócz rutynowych dostaw betonu, mogliśmy organizować również skomplikowane i wymagające betonowania, trwające ponad 24 godziny, np. betonowanie konstrukcji nośnych do wiaduktów – powiedział Janusz Miłuch.

Informacje o Lafarge
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zatrudniający 64.000 pracowników w 62 krajach.  W 2013 roku Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 15,2 mld euro. Zajmuje czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: w produkcji cementu, kruszyw i betonu. Włącza się w budowę miast na całym świecie poprzez oferowanie innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa mieszkaniowego, trwałej zabudowy miejskiej, solidnych rozwiązań budowlanych i lepszej komunikacji między miastami. Innowacyjność jest jednym z priorytetów firmy, która aktywnie wspiera zrównoważone budownictwo i architektoniczną kreatywność. W Polsce Lafarge prowadzi działalność od 1995 roku.



Źródło: Świat Betonu, nr 5 (5) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: