Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba, a istniejącą obwodnicą Ostrowii Mazowieckiej trwają prace budowlane. Konsorcjum PORR Polska Infrastructure i Unibep, w ramach zadania wykonuje 16 kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Zadanie obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych; budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych.
Powstaną również przepusty drogowe, pełniące funkcje przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższy, wiadukt o długości - 103,3 m. W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt.
Ogromne wrażenie sprawiają dwie maszyny SP1500 Wirtgen - o całkowitej masie odpowiednio - 72 i 60 ton, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40-cm.
Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betowej w układzie dwuwarstwowym.
Do tej pory konsorcjum na S-8 Poręba ułożyło:
- 4 100 m2 (szer. 10m) betonu C 35/45
- 1 150 m3 betonu C 35/45
Źródło: PORR