Sigma Coatings - systemy zabezpieczeń betonowych posadzek parkingowych

Ocena: 0
4460
Miejsca publiczne, takie jak parkingi, garaże, hale produkcyjne i magazynowe, muszą cechować się nienaganną estetyką i czytelnym, wyraźnym oznakowaniem powierzchni. Przy doborze odpowiednich materiałów wykończeniowych warto wziąć pod uwagę zarówno wpływ intensywnej eksploatacji posadzki na jej wygląd, jak i bezpieczeństwo oraz odpowiednią przyczepność opon. O szerokim wyborze produktów do zabezpieczeń posadzek opowiada Piotr Nowacki, brand manager marki Sigma Coatings.

Beton to bardzo mocny materiał, ale o słabej odporności na ścieranie. Stosowanie go w miejscach szczególnie narażonych na duże obciążenia - na parkingach, w magazynach czy halach produkcyjnych, wiąże się z koniecznością zabezpieczenia ich przed zużyciem i uszkodzeniami mechanicznymi. Porowata struktura betonu wzmaga jego podatność na pęknięcia w kontakcie z wodą lub substancjami chemicznymi. Specjalistyczne powłoki ochronne zwiększają odporność powierzchni na ścieranie i zużycie spowodowane ruchem pieszym, pojazdów oraz maszyn. Zastosowanie takiego systemu nie tylko wpływa na uzyskanie estetycznego wyglądu, lecz także wydłuża trwałość użytkową konstrukcji.

Najważniejsze parametry produktów

Dostępne na rynku systemy zabezpieczeń posadzek parkingowych są zróżnicowane ze względu na przeznaczenie. Im większa jest grubość warstwy suchej (DFT), tym wyższą odpornością na ścieranie charakteryzuje się dany produkt. To właśnie ten parametr powinien być decydujący przy wyborze odpowiedniego systemu zabezpieczenia posadzki. Istotna jest również częstotliwość i intensywność eksploatacji.

Posadzki o lekkim obciążeniu

W sieci Centrum Dekoral Professional dostępna jest cała gama produktów Sigma Coatings dedykowanych posadzkom na halach, parkingach i w garażach. Do powierzchni słabo obciążonych ruchem - głównie pieszych i wózków widłowych - przeznaczone są epoksydy cienkowarstwowe: rozpuszczalnikowy NU-KLAD BASIC, umożliwiający uzyskanie efektu półmatowego wykończenia i ponad czterech tysięcy kolorów oraz wodorozcieńczalny NU-KLAD AQUA zapewniający satynową powłokę w dwustu wariantach kolorystycznych.

Posadzki o umiarkowanym obciążeniu

Powierzchnie średnio obciążone ruchem pieszych, wózków widłowych i samochodów mogą być zabezpieczone epoksydem bezrozpuszczalnikowym NU-KLAD COATING. Występuje on w trzydziestu kolorach w wersji połysk. Charakteryzuje się zwiększoną odpornością na ścieranie. Na tego typu podłożach można zastosować także samopoziomujący epoksyd bezrozpuszczalnikowy NU-KLAD SL, występujący w stu pięćdziesięciu odcieniach w połysku.

Posadzki o intensywnym obciążeniu

Powierzchnie narażone na największe obciążenie spowodowane ruchem samochodów ciężarowych, powinny zostać pokryte epoksydem bezrozpuszczalnikowym NU-KLAD HD, posiadającym domieszkę kruszywa działającego antypoślizgowo. Produkt nadaje się do zastosowania na jezdniach mostowych. Charakter wykończenia i liczba kolorów zależna jest od rodzaju kruszywa.

W preparatach tego typu stosuje się dwa rodzaje domieszek antypoślizgowych: piasku srebrzystego suszonego w piecu oraz PPG 888, którego działanie opiera się na właściwościach tlenku glinu.

Zadanie dla profesjonalisty

Przed aplikacją systemu zabezpieczenia należy odpowiednio przygotować powłokę. Zeszlifowanie pozwoli usunąć luźne drobiny, utrudniające przywieranie produktu do podłoża. Narzędzia powinny być dobrane do rodzaju preparatu oraz grubości. To istotne, aby proces nanoszenia preparatu był przeprowadzany przez wykwalifikowaną osobę.

Źródło i zdjęcie: Sigma Coatings
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: