Belki typu Kujan mogą być stosowane w przęsłach wolnopodpartych i uciąglanych mostów drogowych, dla obciążeń klasy A wg PN -85/ S-10030 i obciążeń pojazdem specjalnym klasy 150. Belki są produkowane w rozpiętościach od 9 do 28 metrów, według typowych rozwiązań katalogowych oraz w oparciu o indywidualne projekty. Wytwarzane w Fabet S.A. belki mostowe posiadają pozytywną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.
Możliwość łączenia prefabrykowanych belek mostowych w ustroje ciągłe:
- belki swobodnie podparte łączone w łańcuchy,
- pełne uciąglenie za pomocą styku zbrojonego lub sprężonego,
- pełne uciąglenie za pomocą podpór lub łożysk.
Zastosowania:
- w drogowych obiektach mostowych projektowanych na obciążenie ruchem klasy A wg PN-85/S-10030 oraz na obciążenie pojazdem specjalnym klasy 150,
- belki mostowe jedno i wieloprzęsłowe,
- wiadukty i estakady,
- przeznaczone dla przęseł o rozpiętości 9 -18 m,
- możliwość uciąglenia prefabrykowanych belek mostowych,
- belki współpracują z płytą jezdni betonowaną na budowie.
- elementy prefabrykowane wykonywane jako sprężane,
- belki mają kształt odwróconej litery T,
- produkcja wg typowych rozmiarów katalogowych lub w oparciu o indywidualne projekty,
- standardowy rozstaw elementów wynosi 60 cm,
- sploty sprężające o średnicy 15,5 mm, odmiana I,
- górna powierzchnia prefabrykatu szorstka, z wypuszczonym zbrojeniem II fazy, przygotowana do zespolenia,
- boczna i dolna powierzchnia elementu gładka, nie wymagająca tynkowania,
- klasa betonu C35/45 (B45).
Źródło i zdjęcie: www.fabet.com.pl