Prefabrykowane belki strunobetonowe typu Kujan

Ocena: 0
6739
Belki  typu Kujan mogą być stosowane w przęsłach wolnopodpartych i uciąglanych mostów drogowych, dla obciążeń klasy A wg PN -85/ S-10030 i obciążeń pojazdem specjalnym klasy 150. Belki są produkowane w rozpiętościach od 9 do 28 metrów, według typowych rozwiązań katalogowych oraz w oparciu o indywidualne projekty. Wytwarzane w Fabet S.A. belki mostowe posiadają pozytywną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

Możliwość łączenia prefabrykowanych belek mostowych w ustroje ciągłe:

  • belki swobodnie podparte łączone w łańcuchy,
  • pełne uciąglenie za pomocą styku zbrojonego lub sprężonego,
  • pełne uciąglenie za pomocą podpór lub łożysk.
Konstrukcja przęsła mostowego polega na zespoleniu belki prefabrykowanej z betonową płytą mostową - wylewaną w całości na mokro lub przy użyciu płyty prefabrykowanej uzupełnianej nadbetonem na budowie.
 
Zastosowania:
  • w drogowych obiektach mostowych projektowanych na obciążenie ruchem klasy A wg PN-85/S-10030 oraz na obciążenie pojazdem specjalnym klasy 150,
  • belki mostowe jedno i wieloprzęsłowe,
  • wiadukty i estakady,
  • przeznaczone dla przęseł o rozpiętości 9 -18 m,
  • możliwość uciąglenia prefabrykowanych belek mostowych,
  • belki współpracują z płytą jezdni betonowaną na budowie.
Charakterystyka:
  • elementy prefabrykowane wykonywane jako sprężane,
  • belki mają kształt odwróconej litery T,
  • produkcja wg typowych rozmiarów katalogowych lub w oparciu o indywidualne projekty,
  • standardowy rozstaw elementów wynosi 60 cm,
  • sploty sprężające o średnicy 15,5 mm, odmiana I,
  • górna powierzchnia prefabrykatu szorstka, z wypuszczonym zbrojeniem II fazy, przygotowana do zespolenia,
  • boczna i dolna powierzchnia elementu gładka, nie wymagająca tynkowania,
  • klasa betonu C35/45 (B45).

Źródło i zdjęcie: www.fabet.com.pl
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: