Zmiana terminu wykonania zamówienia publicznego

Ocena: 0
2969
Dopuszczalność zmiany terminu wykonania zamówienia po wyborze oferty najkorzystniejszej a przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia to jedno z ważniejszych zagadnień, z jakimi spotykają się firmy budowlane.

W praktyce postępowań o udzielenie zamówienia publicznego bardzo często zdarza się, że zamawiający określają termin wykonania zamówienia nie poprzez wskazanie dni, tygodni czy miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, lecz poprzez wskazanie konkretnej daty, do której umowa ma zostać wykonana. W rezultacie, jeżeli tak określony termin wykonania zamówienia nie jest odległy, może się zdarzyć, że zanim umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta, termin ten już upłynie.

Powyższe jest tym bardziej prawdopodobne, że precyzyjny termin zakończenia postępowania nie jest możliwy do przewidzenia, chociażby ze względu na wnoszenie środków ochrony prawnej. Jeżeli zatem termin wykonania zamówienia już upłynął, natomiast umowa w sprawie zamówienia publicznego nie została jeszcze zawarta, a samo postępowanie - zakończone, powstaje pytanie jak w takiej sytuacji winien się zachować zamawiający. W szczególności rozstrzygnięcia wymaga, czy zamawiający będzie musiał unieważnić prowadzone postępowanie, czy też będzie mógł zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego, przy czym jeżeli uznać, że zawarcie umowy będzie dopuszczane, to ustalić trzeba jeszcze jak powinien zostać określony termin wykonania zamówienia.

Więcej na ten temat publikujemy w formie opracowania. Pobierz plik.

Źródło: www.kzp.net.pl, dziembinski@kzp.net.pl
Grafika: www.sxc.hu
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: