XIII kampania Znaku Dobry Beton

Ocena: 0
2921
Znak Jakości Dobry Beton jest wyróżnieniem nadawanym przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce od 2003 roku za profesjonalizm z jakim wytwórnie betonu towarowego realizują swoje działania.

Fot. SPC

Aby otrzymać Znak Jakości Dobry Beton kandydujące wytwórnie muszą poddać się wielostopniowej procedurze kwalifikacyjnej.  Rozpoczyna się ona od samooceny zakładu i poprzez kolejne etapy, wśród których jest również ocena przez niezależnego audytora, a kończy się na przyznaniu nominacji przez niezależną Kapitułę Znaku Jakości, składającą się z uznanych autorytetów świata nauki i biznesu.

Ta edycja będzie wyjątkowa pod wieloma względami. Staraniem Członków Komisji Znaku Jakości został zmodyfikowany Regulamin konkursu Dobry Beton. Wszystkie wprowadzone zmiany mają za zadanie przygotowanie wytwórni betonu towarowego do funkcjonowania w prawnie regulowanym obszarze obrotu wyrobami budowlanym zgodnie z wymaganiami formalnymi Unii Europejskiej. Obecnie czekamy na zmiany w prawodawstwie polskim, które nadadzą betonowi towarowemu status prawny wyrobu budowlanego. W konsekwencji będzie się to dla zakładów wiązało z wprowadzeniem systemów Zakładowej Kontroli Produkcji oraz z jego certyfikacją.

Wprowadzone zmiany w Regulaminie Znaku Jakości Dobry Beton miały na celu dostosowanie zasad audytowania do planowanych wymagań certyfikacji według standardu PN-EN 206:2014-04, oraz nowo opracowywanego uzupełnienia krajowego do w/w normy. Przeprowadzana w ramach kampanii Dobry Beton inspekcja zakładu produkcyjnego ma teraz zadania równoważne z audytem wstępnym procesu certyfikacji ZKP w betonie towarowym. Pozwoli to na weryfikację działającego w wytwórni systemu kontroli produkcji oraz ułatwi usunięcie ewentualnych błędów jego funkcjonowania.

W XIII kampanii Znaku Jakości SPBT Dobry Beton do rywalizacji o miano Liderów Betonu Towarowego stanęło 18 wytwórni. Wśród nich 11 zakładów stara się o prolongatę tego prestiżowego wyróżnienia, a 7 to debiutanci, po raz pierwszy poddający się tej złożonej procedurze weryfikacyjnej.

Justyna Piotrowska-Łój
Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce

www.spbt.pl

Świat Betonu 5-6/2015
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: