Trasa Łagiewnicka w Krakowie dla Budimeksu

Ocena: 0
5961
Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA zrealizuje jedną z najważniejszych w najbliższych latach inwestycji Krakowa - Trasę Łagiewnicką. Dziś inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.

"Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji Krakowa najbliższych lat. Jej kluczowym elementem jest linia tramwajowa, która połączy osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską. Co bardzo istotne, realizacja Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Projekt przyczyni się do odciążenia ruchu w rejonie ścisłego centrum Krakowa - w tym w rejonie alei Trzech Wieszczów, umożliwi przejęcie ruchu międzydzielnicowego z centrum, co przełoży się na zmniejszenie emisji spalin. Dlatego cieszę się, że tak ważna dla mieszkańców Krakowa inwestycja może liczyć na wsparcie instytucji centralnych, a także Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Wierzę, że współpraca w zakresie realizacji programu inwestycyjnego Krakowa zarówno z rządem RP, jak i międzynarodowymi instytucjami finansowymi będzie kontynuowana" - podkreślił Jacek Majchrowki, prezydent Krakowa.

Zakres projektu:

  • budowa ulicy dwujezdniowej o długości ok. 3 500 m, o szerokościach jezdni 2x7,0m i 2x10,5m,
  • budowa obiektów inżynieryjnych, w tym tuneli prowadzących główne jezdnie trasy pod skrzyżowaniami, osiedlem domów jednorodzinnych oraz obszarem osadników odpadów poprodukcyjnych byłych zakładów Solvay, tzw. "Białych Mórz",
  • budowa i przebudowa linii tramwajowej wraz z przebudową torowiska na pętli tramwajowej,
  • przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej,
  • przebudowa linii kolejowej,
  • przełożenie koryta rzeki Wilgi,
  • zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji) tj. nasadzenia, wielopokoleniowy ogródek jordanowski w tematyce "Smoczego Skweru", zagospodarowanie o charakterze parkowym, zespół sportowo- rekreacyjny, ciągi piesze i rowerowe,
  • budowa obiektu kubaturowego (budynek gł. sterowania  CZTO Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą),
  • budowa urządzeń wyposażenia technicznego tuneli,
  • budowa odwodnienia drogi i tuneli,
  • przebudowa i budowa urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej,
  • nasadzenia zieleni.
Prace potrwają do końca grudnia 2020 roku.
Źródło: Budimex
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: