Tramwajem na Tarchomin

Ocena: 0
3046
Idea skomunikowania wielotysięcznych osiedli Tarchomin i Nowodwory z lewobrzeżną częścią Warszawy poprzez układ dwóch linii tramwajowych jest stosunkowo nowa. Do roku 2006, czyli przed uchwaleniem obecnego Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy w planach odzwierciedlona była koncepcja poprowadzenia II linii metra do tej części miasta.
Szczegółowe analizy dotyczące wykonalności zarówno metra jak i tramwaju do Tarchomina wykazały, że zastąpienie metra tramwajem jest lepszym rozwiązaniem, a co najważniejsze szybszym w realizacji. Czas potrzebny na wykonanie niezbędnej infrastruktury i jej całkowity koszt mają w tym wypadku zasadnicze znaczenie ze względu na brak możliwości polepszenia połączenia komunikacją publiczną najliczniejszej (zamieszkiwanej według różnych źródeł przez 35 do 55 tys. mieszkańców) części dzielnicy Białołęka z pozostałymi obszarami Warszawy.
Taki stan rzeczy sprawił, że obecnie do Tarchomina mają być zbudowane dwie linie:
1. Żerań - Winnica
2. Młociny - Winnica
z etapowym podziałem robót na odcinki „od centrum” do pętli Tarchomin, zlokalizowanej najprawdopodobniej w rejonie skrzyżowania ul. Światowida i Ćmielowskiej (druga możliwość to rejon ul. Światowida i ul. Mehoffera) i od pętli Tarchomin do Winnicy.Duża część trasy na odcinku Młociny - Winnica zostanie zrealizowana wraz z budową Trasy Mostu Północnego. Pętla Młociny, gdzie będzie kończyć się I linia metra, stanie się wielkim węzłem przesiadkowym wyposażonym również w jeden z większych parkingów systemu Park&Ride (Parkuj i Jedź). Układ I linii metra i tras tramwajowych na Tarchomin stanowić będzie szkielet tras komunikacji szynowej które w północnej części miasta zapewnią również dobrą komunikację między dzielnicami.

Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 5 (11) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: