Fotorelacje z każdego etapu budowy, dyskusje na temat wybranych rozwiązań i setki polubień - społeczność Budogramu wspólnie buduje i szybko się powiększa. Po dwóch miesiącach od debiutu, z serwisu aktywnie korzysta już 1000 osób, a codziennie za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej dołączają nowi użytkownicy.
Platforma internetowa Budogram to aplikacja, która umożliwia prowadzenie wirtualnych dzienników budowy, wymianę opinii i porad między użytkownikami, a także dzięki funkcji geolokalizacji, odnalezienie i obserwowanie inwestycji prowadzonych w okolicy. Pomysł na stworzenie pierwszego w Polsce serwisu społecznościowego dla osób budujących powstał w firmie Wienerberger, która jest światowym liderem w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych. "Chcieliśmy dać Polakom narzędzie, które umożliwi im łatwe i szybkie dzielenie się postępami w pracach konstrukcyjnych i wykończeniowych, a także w razie potrzeby uzyskanie wsparcia oraz porad innych budujących. Dlatego m.in. serwis internetowy połączyliśmy z aplikacją mobilną, dzięki czemu użytkownicy mogą dodawać zdjęcia wprost z placu budowy" - komentuje Marcin Kubiszak - Brand Manager odpowiedzialny za rozwój i wdrożenie projektu w firmie Wienerberger.
Korzystanie z aplikacji Budogram jest całkowicie bezpłatne i dostępne dla wszystkich budujących, niezależnie od etapu budowy czy wybranych rozwiązań budowlanych. Dodatkowo, każdy użytkownik ma możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów, oferowanych przez firmę Wienerberger. W trakcie 2 miesięcy od startu serwisu zostało wydanych ponad 3000 kuponów zniżkowych na zakup materiałów - cegieł konstrukcyjnych Porotherm, cegieł klinkierowych Terca i dachówek Koramic.
Twórcy Budogramu szacują, że w ciągu roku liczba użytkowników przekroczy 4000. W ten sposób powstanie ogromna baza zdjęć oraz źródło wiedzy dla osób prowadzących budowę. Budogram jest tworzony przez społeczność budujących, a administratorzy dbają by serwis był jak najbardziej funkcjonalny. Dlatego wkrótce po jego uruchomieniu dodano forum oraz możliwość wysłania pytań do eksperta. Wszystko po to, by dać użytkownikom jak najwięcej narzędzi do szybkiej wymiany informacji między sobą, a w razie konieczności również umożliwić uzyskanie fachowej porady.
Źródło i zdjęcie: Wienerberger