Rusza ogólnopolska kampania "Walczmy z pyłem"!

Ocena: 0
3221

W trosce o zdrowie pracowników budowlanych oraz przechodniów, którzy są narażeni na kontakt ze szkodliwym pyłem wytwarzanym w procesie cięcia przecinarkami i piłami, Husqvarna Construction rozpoczyna kampanię edukacyjno-promocyjną "Walczmy z pyłem", która ma na celu zwrócenie uwagi na problem szkodliwego pyłu powstającego przy użyciu maszyn budowlanych.

Prace ze związanym, twardym betonem zawsze oznaczają konieczność radzenia sobie ze szkodliwym dla zdrowia pyłem. Jednym z popularnych i preferowanych rozwiązań tego problemu jest wykorzystanie wody, której użycie nie zawsze jest możliwe, na przykład ze względu na jej brak lub lokalne regulacje zabraniające wytwarzania szlamu. Niebagatelne znaczenie mają też malejące zasoby wody. Kwestią czasu jest tylko chwila, w której jej cena poszybuje wielokrotnie wyżej niż ceny paliw płynnych.

Pomimo tego, że problem jest powszechny, nadal niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak szkodliwy dla zdrowia jest unoszący się na placach budowy pył, który powstaje w procesie cięcia, wiercenia i szlifowania betonu, cegieł oraz podobnych materiałów budowlanych. Znajdujące się w powietrzu rakotwórcze cząsteczki krzemu dostają się głęboko do płuc, które są o wiele groźniejsze od okrzykniętego złą sławą azbestu. Szkodliwe działanie pyłów na organizm człowieka może być przyczyną wielu chorób, przede wszystkim nowotworów układu oddechowego, pylicy krzemowej płuc, zapalenia pęcherzyków płucnych. Najbardziej narażeni na kontakt z pyłem są pracownicy budowlani oraz przechodnie.

Norma dopuszczalna dla pyłów drobnych w Polsce wynosi 50 mikrogramów/m3, zaś alarmowa, oznaczająca bezwzględną konieczność ograniczenia przybywania na świeżym powietrzu, to 300 mikrogramów/m3. W porównaniu z resztą Europy, gdzie norma alarmowa waha się między 50 a 150 mikrogramów/m3 wypadamy bardzo źle.

Eksperci Husqvarna Construction zwracają uwagę, jak niezmiernie ważne jest stosowanie metod pracy bezpiecznych dla pracowników budowy i przechodniów, a także projektują swoje produkty w ten sposób, by korzystanie z nich było jak najmniej szkodliwe dla zdrowia. "Kampania "Walka z pyłem" ma na celu uświadomienie społeczeństwa o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą pył w miastach, głównie ten wytwarzany przez maszyny budowlane (piły do cięcia betonu, przecinarki). Grupami docelowymi kampanii są media oraz pracownicy budowlani, właściciele firm budowlanych, a także decydenci, administratorzy, osoby decyzyjne w ratuszach miejskich. Problem dotyczy też nas samych. Cięcie betonu w okolicach szkół czy przedszkoli ma bardzo negatywny wpływ na zdrowie najmłodszych. Nasza kampania ma na celu zwrócenie uwagi również ten problem" - mówi Dawid Trukszyn, Ekspert firmy Husqvarna Construction.

Źródło i zdjęcia: Husqvarna Construction

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: