Zakończyło się wypełnianie pustki pod tunelem Wisłostrady w Warszawie specjalną mieszanką. Trwają badania wypełnienia oraz metodą odwiertów uzupełniane są powstałe ubytki. Zakończenie prac planowane jest na 15 grudnia 2012 r., a po odbiorach wykonanych prac kierowcy wrócą do tunelu Wisłostrady.
Prezydent Warszawy ogląda tunel Wisłostrady
"Chciałabym, żeby Państwo trzymali kciuki za tą najważniejszą inwestycję dla mieszkańców Warszawy. Jest to bardzo trudne przedsięwzięcie, realizowane w skomplikowanych warunkach gruntowych. Zabezpieczenie tunelu Wisłostrady idzie zgodnie z planem. Mimo wszystkich utrudnień, metrem pojedziemy w 2014 r." - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy
"15 grudnia mają się zakończyć toczące się prace zabezpieczające, następnie będzie trwała procedura dopuszająca tunel do ruchu drogowego" - powiedział Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.
W nocy z 13 na 14 sierpnia br. w trakcie wykonywania przejścia pod tunelem Wisłostrady po stronie zachodniej stacji "Powiśle", nastąpił niekontrolowany wypływ nawodnionego gruntu. Skutkiem tego było zamknięcie dla ruchu drogowego tunelu Wisłostrady.
Prace naprawcze tunelu rozpoczęły się 12 września - szacowany czas naprawy określono jako przedział pomiędzy 2-4 miesiące. Do opracowania metodologii wypełnienia pustki powstałej po zdarzeniu posłużyły wykonane badania sejsmiczne oraz badania za pomocą georadaru.
W poniedziałek, 1 października zakończyła się pierwsza faza wypełniania pustki pod tunelem Wisłostrady za pomocą specjalnej mieszanki. A 2 października rozpoczęła się druga faza badań wypełnienia pustki pod tunelem Wisłostrady oraz metodą odwiertów uzupełnienia ubytków powstałych w trakcie wtłaczania.
Prace będą przeprowadzone na dwóch frontach robót, jeden poprzez iniekcje niskociśnieniowe poprzez otwory w tunelu Wisłostrady, drugim będzie wykonie barier metodą jet-groutingu będących przedłużeniem zewnętrznych ścian szczelinowych stacji. Obrazowo można to przedstawić jako wykonanie ścian pomiędzy północną ścianą szczelinową wschodniej części stacji a zachodniej oraz analogicznej pomiędzy południowymi krańcami ścian szczelinowych dwóch korpusów.
Źródło: www.um.warszawa.pl
zdjęcia: R. Motyl
zdjęcia: R. Motyl