Fibrobeton Polska zwycięzcą plebiscytu "Słownik architektury. Produkt roku"

Ocena: 0
3631
Zakończyła się pierwsza edycja plebiscytu "Słownik architektury. Produkt roku". Zwycięzcą została firma Fibrobeton Polska produkująca concret skin - wzmocnioną włóknem szklanym płytę betonową, która umożliwia tworzenie smukłych konstrukcji wytrzymujących duże obciążenia.
Centrum Nauki KOPERNIK w Warszawie - projekt zrealizowany przy użyciu [fibre C]

Plebiscyt "Słownik architektury. Produkt roku" zorganizowany został przez redakcję e-kwartalnika "Krytyka architektury" wraz z grupą portali internetowych "Sztuka Architektury".

Dzięki uniwersalnym możliwościom stosowania na ścianie, podłodze oraz na suficie concret skin firmy Fibrobeton Polska otwiera zupełnie nowe możliwości kształtowania przestrzeni architektonicznej oraz efektu przenikania się różnych jej płaszczyzn. Te właściwości betonu zbrojonego włóknem szklanym zapewniły mu zwycięstwo w głosowaniu profesjonalnego jury złożonego z aktywnych na rynku, czołowych, młodych architektów.

Wśród 5 laureatów pierwszej edycji plebiscytu "Słownik architektury. Produkt roku" znalazły się dodatkowo kasety elewacyjne Liberta Cor-ten firmy Ruukki Polska (2 miejsce), fotel Woodi firmy Sitag Formy Siedzenia (3 miejsce), Okno Varion 4 firmy Internorm Polska (4 miejsce) oraz Mirror Image by Ad Notam firmy Ad Notam Polska (5 miejsce). Szczegóły głosowania jury oraz opis wyróżnionych produktów można znaleźć w najnowszym numerze e-kwartalnika "Krytyka Architektury” nr 2/2012.

Plebiscyt "Słownik architektury. Produkt roku" został w tym roku ogłoszony po raz pierwszy. Trwał od stycznia 2012. Jego celem jest doroczne, architektoniczne podsumowanie stanu rynku materiałów budowlanych oraz wskazywanie ciekawych produktów, które powinny stać się elementem słownika każdego architekta.

"Historia architektury zna mnóstwo przykładów nowoczesnych rozwiązań materiałowych, które przyczyniły się do istotnej zmiany samej architektury. W ramach naszego plebiscytu chcemy motywować producentów materiałów oraz dostarczycieli usług do wyróżniania w swoim asortymencie oferty, która w istotny sposób jest w stanie wyposażyć architektów w nowe możliwości twórcze, a co za tym idzie także wzbogacić naszą przestrzeń” - powiedział dr Krzysztof Sołoducha, redaktor naczelny e-kwartalnika "Krytyka Architektury”.
W pierwszej edycji plebiscytu wzięło udział ponad 40 firm, które zgłosiły do niego około 100 produktów. Ich propozycje oceniła najpierw redakcja grupy "Sztuka Architektury”, a w fazie finałowej profesjonalne jury w składzie:
  • Łukasz Nowaczyk – pracownia Trabendo,
  • Przemek Kaczkowski – pracownia 100%,
  • Paweł Świerkowski – pracownia Neostudio Architekci,
  • Krzysztof Ostoja Hełczyński – pracownia Dedeco,
  • Krzysztof Zalewski – Zalewski Architecture Group.
Inauguracja drugiej edycji plebiscytu "Słownik architektury. Produkt roku” planowana jest w styczniu 2013 roku.

Źródło i zdjęcie: "Krytyka architektury", "Sztuka Architektury"
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: