Ekologiczny transport betonu z Volvo Trucks

Ocena: 5
6802

Unicon, największy producent i dostawca betonu towarowego w Danii, zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe, które będą jeździć po duńskich drogach. Dostawy 11 samochodów ciężarowych Volvo FM Electric rozpoczną się pod koniec roku. Ponadto, firmy Unicon i Volvo Trucks uzgodniły długoterminową współpracę, której celem jest opracowanie i wdrożenie kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla branży betonowej.

 

 

Po pozytywnych testach Volvo FE Electric, Unicon robi teraz kolejny duży krok w kierunku dystrybucji bezemisyjnej, wprowadzając nową generację elektrycznych betonomieszarek o większym zasięgu i ładowności. W związku z tym, firma zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na 11 podwozi Volvo FM Electric, które zostaną zabudowane betonomieszarkami i będą eksploatowane w Danii.

 

Ponadto, Unicon i Volvo Trucks nawiązały długoterminową współpracę w celu wdrożenia i optymalizacji rozwiązań elektrycznych dla przemysłu betonowego. Współpraca ta ma na celu umożliwienie firmie Unicon wprowadzenie do eksploatacji elektrycznych betonomieszarek, które odpowiedzą wszystkim potrzebom związanym z wydajną i zrównoważoną dystrybucją betonu towarowego.

 

"Dzięki temu dużemu zamówieniu i ambitnej umowie o współpracy, wprowadzamy konkretne działania w ramach realizacji naszych celów w zakresie emisji CO2 dla naszej dystrybucji. To wyraźnie podkreśla naszą rolę jako lidera branży budowlanej zarówno w Danii, jak i na całym świecie. Bardzo cieszymy się na współpracę z Volvo Trucks, która daje nam wyjątkowe możliwości wspólnego opracowywania odpowiednich, kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla naszej dystrybucji", wyjaśnia Christian Elleby, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zaopatrzenia w firmie Unicon.

 

Duże wyzwanie dla elektryfikacji transportu betonu

Rekordowe duńskie zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe jest warte odnotowania, ponieważ ciężkie pojazdy dla przemysłu betonowego należą do najtrudniejszych do zelektryfikowania. Dlatego, jak twierdzi Peter Ericson, dyrektor zarządzający Volvo Trucks w Danii, jest to znacząca i przyszłościowa współpraca, po której wiele się spodziewają:

 

"Dzięki tej umowie podejmujemy ważne kroki w rozszerzaniu bezemisyjnych rozwiązań dystrybucyjnych na branżę betonową, w której elektryfikacja ciężkich pojazdów była bardzo trudnym wyzwaniem ze względu na duże obciążenia i wymagania związane z ciągłym mieszaniem betonu. Cieszymy się, że Unicon jest naszym partnerem strategicznym w tym projekcie i oczekujemy, że współpraca ta przyniesie wiele rozwiązań i korzyści dla całej branży."

 

Kamień milowy w kierunku floty bezemisyjnej

Unicon uważa, że elektryczne betonomieszarki są najbardziej oczywistą technologią dla osiągnięcia ambitnych celów zrównoważonego rozwoju. Dotyczy to zarówno wspierania bezemisyjnej dystrybucji betonu towarowego, jak i tworzenia lepszego, bezpieczniejszego środowiska pracy na budowach.

 

"Dzięki nowym elektrycznym betonomieszarkom jesteśmy gotowi wspierać projekty dotyczące bezemisyjnych placów budowy w Danii (m.in. w Kopenhadze), jak również odpowiadać na wymagania coraz większej liczby wykonawców i przedsiębiorstw budowlanych", komentuje Christian Elleby.

 

Fakty dotyczące Unicon A/S

  • Unicon jest najstarszym i największym duńskim producentem i dostawcą betonu towarowego, posiadającym 35 fabryk i zatrudniającym ponad 400 pracowników na terenie całego kraju. Produkuje około 1 miliona metrów sześciennych betonu rocznie i posiada własną flotę 195 samochodów ciężarowych.
  • Unicon określił cel zmniejszenia emisji CO2 ze swojej floty o 30 procent w 2025 roku w porównaniu z rokiem 2019. Jednocześnie, firma ma jasną strategię, aby w 2035 roku jej flota betonomieszarek była bezemisyjna.
  • Unicon jest częścią Aalborg Portland Group, która jest własnością włoskiego Cementir Holding.

 

Fakty dotyczące elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo:

  • Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych.
  • Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
  • Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku.
  • Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2021 r.

Źródło: Volvo Trucks

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: