Dwa miliony wyświetleń filmów na kanale Ytong Silka Multipor Polska

Ocena: 0
3773
Kanał Ytong Silka Multipor na YouTube, edukacyjny projekt poświęcony współczesnemu budownictwu w Polsce, osiągnął ponad dwa miliony wyświetleń filmów i ponad tysiąc subskrypcji.
Kanał Ytong Silka Multipor na YouTube został zaprojektowany jako specjalistyczna biblioteka wiedzy wideo dla polskich internautów. To również jeden z największych projektów edukacyjnych poświęconych współczesnemu budownictwu w Polsce. Statystyki potwierdzają powodzenie tego pomysłu.

Jak to się zaczęło?

Historia popularyzujących budownictwo materiałów wideo tworzonych i publikowanych przez Xella Polska ma już niemal dziewięć lat! Od wiosny 2007 krótkie filmy poświęcone inwestycjom budowlanym można było znaleźć w serwisie internetowym firmy Xella Polska. Celem nowatorskiego wówczas projektu była prezentacja praktycznego zastosowania technologii Ytong i Silka. Atutem materiałów wideo osadzonych bezpośrednio na stronie były komentarze specjalistów branży budowlanej, które uzupełniały obraz pod kątem merytorycznym.

W tym samym czasie popularyzowała się w Polsce platforma multimedialna YouTube, dlatego od sierpnia 2009 firma Xella Polska stworzyła na niej kanał wideo BudowanePL, znany teraz jako Ytong Silka Multipor Polska.

Xella Polska w ciągu ostatnich sześciu lat opublikowała na swoim kanale YouTube ponad trzysta sześćdziesiąt filmów poświęconych różnym zagadnieniom branży budowlanej w Polsce.

Jak rosła popularność?

Kanał Ytong Silka Multipor Polska cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pierwszy milion wyświetleń filmów został odnotowany przez liczniki YouTube po czterech latach istnienia kanału, czyli jesienią 2013. Drugi milion osiągnięty został już w dwa razy krótszym czasie!

"Prowadziliśmy działania content marketingu w czasach, zanim ten termin został tak szeroko spopularyzowany" - zauważa twórczyni i realizatorka edukacyjnego projektu video, Monika Mychlewicz, Dyrektor ds. Marketingu i Zarządzania Procesami Sprzedaży Xella Polska Sp. z o.o. "Wyświetlenia filmów generują nam przede wszystkim wyszukiwarka YouTube, opcja proponowane filmy na YouTube oraz odesłania ze stron internetowych, które agregowały materiały wideo. To najlepszy dowód sukcesu naszego projektu. Jedynie 8% wyświetleń generowanych jest poprzez płatną reklamę kontekstową Google AdWords" - dodaje Monika Mychlewicz.

Materiały wideo - o czym i dla kogo?

Filmy prezentują proces wznoszenia domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz budynków przemysłowych w całej Polsce przy zastosowaniu technologii Ytong i Silka. Na filmach widzimy też renowacje kamienic, zabytków i poddaszy w budynkach mieszkalnych przy użyciu metody ocieplenia od wewnątrz płytami izolacyjnymi Multipor. Każdy materiał wideo jest skomentowany wypowiedziami inwestorów, architektów i przedstawicieli firm wykonawczych czy handlowych.

"Dlaczego video? Z prezentacją jednowymiarowego obrazu z procesu budowy domu wiążą się liczne ograniczenia. Budujemy nie tylko w przestrzeni, ale też w czasie" - wyjaśnia Monika Mychlewicz. "Okazało się, że filmów oczekują osoby zainteresowane budownictwem w Polsce. Średnio w ciągu jednego dnia mamy ponad 1 500 wyświetleń filmów. Te statystyki pokazują, że Polacy inspirują się i czerpią wiedzę o budowaniu z naszego doświadczenia" - dodaje Mychlewicz.

Filmy powstają z myślą o tych, którzy przymierzają się do budowy własnego domu, remontu domu lub mieszkania. Osoby, które chcą doskonalić umiejętności zawodowe, zgodnie z potrzebami stale rozwijającej się branży budowlanej, również znajdą ciekawe materiały dla siebie.

"Kanał na Youtube rozbudowywaliśmy stawiając na różnorodne treści - atrakcyjne wizualnie i tematycznie, zgodnie z przyjętą strategią edukacyjną" - podsumowuje Monika Mychlewicz. "Filmy zawsze ściśle wiązały się z innymi działaniami prowadzonymi przez Xella w Polsce, takimi, jak Energomocni, Kompas Budowy, Akademia Kobiet Budujących czy Akademia Murowania".

Źródło i grafika: Xella Polska
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: