Beton do rozbudowy Okęcia

Ocena: 0
3034
Siedem tysięcy m3 betonu Lafarge posłużyło do rozbudowy największego portu lotniczego w Polsce – warszawskiego Lotniska Chopina.
Materiały Lafarge wykorzystano do budowy pirsów, czyli części lotniska, w której pasażerowie czekają na połączenia po przejściu odprawy lotniczej. Materiały Lafarge wykorzystano do budowy pirsu centralnego Terminalu 1 oraz pirsu południowego Terminalu 2. Pirs to jeden z głównych elementów każdego lotniska – jest przedłużeniem hali głównej. Od pirsu odchodzą kryte przejścia do samolotu, czyli tzw. rękawy. Łączna powierzchnia obu wybudowanych pirsów na warszawskim Okęciu wynosi ponad 18 tys. m2. Na potrzeby ich rozbudowy Lafarge dostarczył 3 różne rodzaje betonu: drogowo-mostowy, posadzkowy i konstrukcyjny. Zostały również wykorzystane specjalne zaprawy Lafarge, które posiadają podwyższone parametry mrozoodporności i wodoszczelności. Dzięki tej rozbudowie port lotniczy na Okęciu będzie dysponował 27 rękawami łączącymi terminal z samolotami i 45 bramkami w hali odlotów. Lafarge dostarczał materiały na warszawskie lotnisko od kwietnia 2010 r.  Beton Lafarge wcześniej był wykorzystany także na dwóch innych lotniskach w Polsce: w Balicach pod Krakowem i Powidzu koło Gniezna.

Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 3 (6) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: