W poniedziałek, 7 stycznia br., upłynął termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji na zaprojektowanie, budowę i eksploatację ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie. Łącznie do stołecznego ratusza zgłosiło się 6 inwestorów. Wartość przedsięwzięcia szacowana jest nawet na 400 mln zł.
O dopuszczenie do następnego etapu postępowania na budowę podziemnych parkingów w Warszawie, w którym odbędą się negocjacje z zainteresowanymi podmiotami, wystąpiło 6 inwestorów, czyli: IMMO PARK WARSZAWA Sp. z o.o., VIA Motorway Sp. z o.o., Kronia Sp z o.o., Mostostal Concession Sp. z o.o. "w organizacji", Nuvola Investments Sp. z o.o., Strabag Drogi Wojewódzkie Sp. z o.o. (kolejność zgodna z wpływaniem wniosków).
Obecnie wnioski zostaną ocenione pod kątem poprawności i zgodności z wymaganiami stawianymi w ogłoszeniu. Oferenci, których wnioski przejdą ocenę pozytywnie, będą zaproszeni do negocjacji, w trakcie których uszczegółowione zostaną różne elementy projektu, np. zakres zadań koncesjonariusza. Na podstawie wyników negocjacji miasto przygotuje szczegółowy Opis Warunków Koncesji.
Zgodnie z planami miasta, wybrany inwestor zaprojektuje, wybuduje i będzie eksploatował od jednego do sześciu parkingów podziemnych w Warszawie. Miasto proponuje 8 lokalizacji, z których inwestorzy wybiorą maksymalnie sześć. Są to:
- pod placem Powstańców Warszawy - od 300 do 420 miejsc parkingowych,
- pod placem Trzech Krzyży - od 300 do 460 miejsc parkingowych,
- w okolicach placu Wilsona - pod ulicą Słowackiego - od 120 do 150 miejsc parkingowych,
- pod ulicą Emilii Plater - od 200 do 740 miejsc parkingowych,
- przy ulicy Wybrzeże Gdańskie pomiędzy ulicą Bugaj i ulicą Mostową - od 250 do 400 miejsc parkingowych,
- pod placem Konstytucji - od 400 do 1000 miejsc parkingowych,
- pod placem Bankowym - od 250 do 900 miejsc parkingowych,
- pod Rynkiem Mariensztackim - od 200 do 256 miejsc parkingowych.
Po wybudowaniu parkingów, podmiot prywatny będzie zarządzać nimi przez cały okres trwania umowy koncesji. Jego wynagrodzeniem będzie prawo do czerpania korzyści z działalności parkingowej oraz dopuszczanej działalności usługowej w wybudowanych obiektach. Całe przedsięwzięcie finansowane będzie ze środków koncesjonariusza, a miasto nie dołoży do niego z własnego budżetu.
Źródło: www.um.warszawa.pl
Zdjęcie: Wikipedia
Zdjęcie: Wikipedia